  • Data: 2010-07-13 17:34:07
    Temat: Założenie DG i Spis z Natury
    Od: " vax" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jestem w trakcie zakładania działalności gospodarczej która będzie polegała na
    tworzeniu programów na telefony komórkowe i licencjonowaniu ich (sprzedaży)
    przez sklepy internetowe. Zamierzam prowadzic kpir i rozliczac sie na zasadach
    ogolnych. Część programów które zamierzam sprzedawać utworzyłem jeszcze przed
    rejestracją działalności (np. jeden program tworzyłem 2 lata w prywatnym
    czasie). W moim rozumieniu są to towary handlowe. Ponieważ na początku
    działalności należy zrobić spis z natury, powinienm ująć w nim towary
    handlowe, czyli jak rozumiem powinienem w spisie ująć te programy które
    utworzyłem przed założeniem działalności lub które są w trakcie tworzenia. W
    jaki sposób powinienem je zewidencjonować? Jak wycenić te programy (np. czas
    spędzony na pisaniu programu razy kwota za godzine)? Czy ma znaczenie to że
    część programów jest nie skończona? Czy może wogóle nie wpisywać tych
    programów do początkowego spisu z natury ponieważ sam je wytworzyłem?