  • Data: 2010-10-01 19:46:38
    Temat: Re: Założenie DG i Spis z Natury
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-10-01 19:56, vax wrote:

    > Moim zdaniem, rozliczając się w formie ryczałtu od przychodów
    > ewidencjonowanych nie ma możliwości uwzględnienia 50% kosztów uzyskania
    > przychodu, ponieważ ta forma opodatkowania wogóle nie uwzglęnia kosztów
    > - podatek oblicza się od przychodu a nie od dochodu.
    >
    > Prowadząc kpir i płacąc podatek na zasadach ogólnych:
    > dochód = przychód - koszty
    > Koszty uzyskania przychodu oblicza się wg zasad określonych w art.22 i
    > 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
    >
    > USTAWA z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych
    > Art. 22. ust. 9. pkt. 3.
> [...]

    Wszytko zależy od tego, czy MPA *nabyłeś* w ramach DG, czy nie.

    Jeśli nabyłeś w ramach DG (kupiłeś, pozyskałeś wraz z zamówionym dziełem
    albo jako efekt pracy Twoich *pracowników*) to przychody z MPA są jak
    najbardziej przychodami z DG. Ale wtedy oczywiście nie ma mowy o 50% KUP.

    Jeśli natomiast MPA nie nabyłeś w ramach DG - na przykład rzeźbisz jakiś
    software mając nadzieję, że kiedyś go sprzedasz - to przychód z takich
    MPA jest Twoim osobistym przychodem.

    I wtedy koszty jakie ponosisz (prąd, CDROM z Twojego przykładu, etc)
    *nie* są KUP w DG. Natomiast mogą być KUP dla przychodu osobistego ale
    musisz zdecydować, czy korzystasz z KUP ryczałtowego (50%) czy z
    rzeczywistego.

    To tak w skrócie.

    Piotrek