  • Data: 2010-10-05 15:47:02
    Temat: Re: Założenie DG i Spis z Natury
    Od: Kotlet z karkówki <m...@m...maill> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-05 15:12, Kotlet z karkówki pisze:

    > a w sensie ZUSu prowadzilby DG sprzedajac l;icencje na wytworzone przez
    > siebie oprogramowanie LUB zawierajac umowy z innymi podmiotami o
    > udzielanie takich licencji (umowy z dystrybutorami) ?
    > (druga czesc pytania - o dystrybutorow- w sumie takze dotyczy PDOF)

    w ustawie o ubezpieczeniach znalazlem taka definicje prowadzacego
    dzialalnosc:

    6. Za osobę prowadzącą pozarolniczą działalność uważa się:
    1) osobę prowadzącą pozarolniczą działalność gospodarczą na
    podstawie przepisów o działalności gospodarczej lub innych przepisów
    szczególnych,
    2) twórcę i artystę,
    3) osobę wykonującą wolny zawód w rozumieniu przepisów o podatku
    dochodowym od osób fizycznych.
    7. Za twórcę, o którym mowa w ust. 6 pkt 2, uważa się osobę, która
    tworzy dzieła w zakresie architektury, architektury wnętrz, architektury
    krajobrazu, urbanistyki, literatury pięknej, sztuk plastycznych, muzyki,
    fotografiki, twórczości audiowizualnej, choreografii i lutnictwa
    artystycznego oraz sztuki ludowej, będące przedmiotem prawa autorskiego.
    8. Za artystę, o którym mowa w ust. 6 pkt 2, uważa się osobę wykonującą
    zarobkowo działalność artystyczną w dziedzinie sztuki aktorskiej i
    estradowej, reżyserii teatralnej i estradowej, sztuki tanecznej i
    cyrkowej oraz w dziedzinie dyrygentury, wokalistyki, instrumentalistyki,
    kostiumografii, scenografii, a także w dziedzinie produkcji
    audiowizualnej reżyserów, scenarzystów, operatorów obrazu i dźwięku,
    montażystów i kaskaderów.

    Przy okazji jeszcze mam pytaniem, piszesz ze jezeli ktos handluje swoim
    oprogramowaniem nie podlega to pod DG w swietle PIT, a jezeli te
    oprogramowanie powstalo jak juz prowadzil DG , zrobil to sam a nie jego
    pracownik a on ma w zakresie prowadzenia DG podane tworzenie
    oprogramowania to ?

    --
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl - rewelacja !
    http://program.do.fakturowania.dumpingowiec.pl