  • Data: 2010-07-13 19:53:59
    Temat: Re: Założenie DG i Spis z Natury
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13-07-2010 19:34, vax pisze:
    > Jestem w trakcie zakładania działalności gospodarczej która będzie polegała na
    > tworzeniu programów na telefony komórkowe i licencjonowaniu ich (sprzedaży)
    > przez sklepy internetowe.

    Czy przez tworzenie i licencjonowanie rozumiesz:
    1) Tłoczenie (wypalenie?) płytki, wydruk instrukcji, pakowanie i
    dostarczenie tego do sklepu oraz licencjonowanie
    czy
    2) Samo udzielanie licencji na użytkowanie programu

    Oczywiście w uproszczeniu ale chodzi mi o zasadę.

    > Zamierzam prowadzic kpir i rozliczac sie na zasadach
    > ogolnych. Część programów które zamierzam sprzedawać utworzyłem jeszcze przed
    > rejestracją działalności (np. jeden program tworzyłem 2 lata w prywatnym
    > czasie). W moim rozumieniu są to towary handlowe.

    To zależy od odpowiedzi na pytanie powyżej.

    > Ponieważ na początku
    > działalności należy zrobić spis z natury, powinienm ująć w nim towary
    > handlowe, czyli jak rozumiem powinienem w spisie ująć te programy które
    > utworzyłem przed założeniem działalności lub które są w trakcie tworzenia. W
    > jaki sposób powinienem je zewidencjonować?

    Program "w pudełku" (a raczej płytka+druki+pudełko) będzie towarem
    podlegającym ewidencjonowaniu wynikającym ze spisu z natury.
    Tzw. "licencje" nie. Nie możesz ewidencjonować czegoś czego jeszcze nie ma.

    > Jak wycenić te programy (np. czas
    > spędzony na pisaniu programu razy kwota za godzine)?

    (Koszt zakupu płytek+koszt tłoczenia+koszt zakupu papieru+koszt
    drukowania+koszt zakupu kartoników+koszt nadruku na kartonikach+koszt
    wynajęcia pracownika do pakowania+koszt zawiezienia tego do sklepu+ilość
    godzin spędzonych na napisanie programu * (razy) bez kozery pińcet /
    (podzielić przez) ilość egzemplarzy ) + (plus) 20%
    albo lepiej + (plus) 30% bo 10% będziesz musiał przeznaczyć na
    wynagrodzenie dla księgowego albo księgowej

    Pozdrawiam
    Piotr