  • Data: 2012-01-23 00:03:18
    Temat: Zakup na firme - uzytek prywatny
    Od: "MIX-NET" <hk@.pl> szukaj wiadomości tego autora

    1. Zakupilem cos na firme (bo np. inaczej sie nie dalo), ale z towaru bede
    korzystal prywatnie. Czy mam obowiazek ksiegowania takiej faktury, czy moge
    ja wywalic do kosza.

    2. Zakupilem cos na firme za granica z zerowa stawka vat (bo mam
    zarejstrowany nip-eu). Uzytek bedzie prywatny. Czy musze to ksiegowac w celu
    naliczenia polskiego podatku vat, mimo ze bede korzystal z tego prywatnie?
    Co mowi prawo. Na chlopski rozum nie zaksiegowanie takiej faktury, to
    wykorzystywanie firmy (nipu-eu) do prywatniej korzysci naterialnej. Z
    drugiej strony ksiegujac taka fakture towar wchodzi mi na stan. Co potem?
    Mam go sobie samemu sprzedac? Jezeli trzeba taka fakture ksiegowac, to jakie
    sankcje groza za brak takiej faktury? No i jak niby beda wiedziec, ze takowa
    faktura miala byc? Beda kontrolowa angielska firme i krzyzowo rowniez mnie?
    Jakos nie umiem sobie tego wyobrazic.

    MIX-NET
    Marcin Zdebik
    http://www.mix-net.pl/