  • Data: 2012-01-23 14:13:57
    Temat: Re: Zakup na firme - uzytek prywatny
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    MIX-NET wrote:

    > 1. Zakupilem cos na firme (bo np. inaczej sie nie dalo), ale z towaru
    > bede korzystal prywatnie. Czy mam obowiazek ksiegowania takiej
    > faktury, czy moge ja wywalic do kosza.

    Możesz zgubić itp

    > 2. Zakupilem cos na firme za granica z zerowa stawka vat (bo mam
    > zarejstrowany nip-eu). Uzytek bedzie prywatny. Czy musze to ksiegowac
    > w celu naliczenia polskiego podatku vat, mimo ze bede korzystal z
    > tego prywatnie? Co mowi prawo.

    Musisz naliczyć VAT.

    Na chlopski rozum nie zaksiegowanie
    > takiej faktury, to wykorzystywanie firmy (nipu-eu) do prywatniej
    > korzysci naterialnej. Z drugiej strony ksiegujac taka fakture towar
    > wchodzi mi na stan. Co potem? Mam go sobie samemu sprzedac?

    Przekazanie na potrzeby własne.

    Jezeli
    > trzeba taka fakture ksiegowac, to jakie sankcje groza za brak takiej
    > faktury? No i jak niby beda wiedziec, ze takowa faktura miala byc?
    > Beda kontrolowa angielska firme i krzyzowo rowniez mnie? Jakos nie
    > umiem sobie tego wyobrazic.

    Słabiutka wyobraźnia. Nie musza nawet robić krzyżowej.
    Jakiś tam dostęp do danych europejskich jest - nie wiem czy do wszystkich
    i jak dokładny, ale mechanizm jest bardziej porównaczwczy.
    Czyli jeśli jakiś numer NIP jest wykazany gdzieś w deklaracji, to
    jeśli oni Cię pokażą na VAT UE, to będzie widać, że Ty ich nie ująłeś.