  • 11. Data: 2010-02-04 23:28:37
    Temat: Re: Zakup auta na firmę za gotówkę - jakie możliwości
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-04 23:51, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > że jest przychodem, a więc *bez* względu na to, jaką funkcję pełni)
    > ani do... jak to kiedyś Maddy określiła przy okazji terminu zaliczenia
    > ZUS w koszty *lub* odliczenie? (znaczy, że bez względu na sposób
    > zaliczenia, traktowanie ma być "równe", takie samo).
    >
    > Uzależnienie zaliczenia *takiego samego* odszkodowania raz
    > do przychodów a raz nie, w zależności od tego czy podatnik
    > zaliczył wydatek w KUP (jak miał ubezpieczenie) lub nie
    > zaliczył (jak nie miał), mimo że litera przepisu tak NIE
    > STANOWI, jest dla mnie zagadką :]
    > No ale skoro sąd łyknął taki kawałek, to może jest coś

    Art. 14.3.3a ?

    Piotrek

  • 12. Data: 2010-02-05 12:08:17
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotrek w <news:hkffbm$4s8$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > A masz jakieś wsparcie?

    Takie, że OC ma pokryć straty w majątku, i TU ma obowiązek wypłacić
    odszkodowanie niezależnie od tego czy zostały poniesione jakiekolwiek koszty
    przywrócenia do stanu sprzed zdarzenia.

    Wystarczy spojrzeć na definicję przychodu:
    1. Za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa
    się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane

    I teraz pytania:
    kiedy kwota staje sie należna?
    czy wydatki zostały poniesione?
    jeśli były wydatki, to kiedy nastąpił ich zwrot?
    czy, i jak zaksięgować dokumenty w KPiR?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2010-02-05 12:41:05
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotrek w <news:hkflsd$8lk$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Art. 14.3.3a ?

    3. Do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza się:
    3a) zwróconych innych wydatków nie zaliczonych do kosztów uzyskania
    przychodów,

    IMHO intencja ustawodawcy jest taka:

    Przychód z odszkodowania jest zawsze
    Jeśli zostały poniesione wydatki i mogłeś je zaliczyć do kosztów, ale tego
    nie zrobiłeś i dostałeś zwrot, to odpowiednio korygujesz przychód o te
    wydatki, a koszty wynoszą zero, jeśli wpisałeś w koszty to nie korygujesz i
    masz dokumenty na poniesione koszty

    Status jest zachowany -- podatek od dochodu będzie taki sam.

    A, że jest jak jest, to zapewne znajdzie się artysta od literek, który na
    korzyść skarbu państwa wyłuska słowa "wydatki nie zaliczone do kosztów" w
    kontekście "Nie uważa się za koszty"... ;)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 14. Data: 2010-02-05 12:46:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-05 13:08, 'Tom N' wrote:
    > [...]

    Może jednak popatrz sobie na:
    - wyroki i uchwały SN dotyczące istoty i funkcji ubezpieczenia OC
    (między innymi V CKN 1273/00, III CZP 24/04 OSNC 2005/7-8/117),
    - decyzje IS (BI/4218-0038/07, BI/4218-0039/07)
    - a nawet wyjaśnienia MinFin cytowane przez Kolegę Jarka (o ile mnie
    pamięć nie myli - wątek z OC w subject)
    - PDOF art. 14 ustęp 2 punkt 12 *oraz* 14 ustęp 3 punkt 3a

    Tak więc w przypadku "niemania" AC całe odszkodowanie OC jest w całości
    przychodem *jedynie* w sytuacji jeśli nie zdecydujesz się naprawiać ŚT.

    W każdym innym przypadku przychodem jest *jedynie* cześć ponad
    poniesione koszty naprawy / przywrócenia do stanu pierwotnego.

    Zauważ, że sprawca może naprawić szkodę również samodzielnie ;lub na
    swój koszt. Czy uważasz, ze masz wtedy przychód z nieodpłatnego świadczenia?

    Piotrek

  • 15. Data: 2010-02-05 12:51:04
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-05 13:41, 'Tom N' wrote:
    > IMHO intencja ustawodawcy jest taka:
    > [...]

    A to już jest Twoja interpretacja.
    IMHO jesteś w błędzie.

    Piotrek

  • 16. Data: 2010-02-05 13:50:31
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotrek w <news:hkh444$520$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

> [...]
    > pamięć nie myli - wątek z OC w subject)
    > - PDOF art. 14 ustęp 2 punkt 12 *oraz* 14 ustęp 3 punkt 3a

    Ależ widziałem i zadałem pytania, do których nie raczyłeś sie odnieść ni w
    ząb.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 17. Data: 2010-02-05 13:52:20
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotrek w <news:hkh4ci$520$2@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > A to już jest Twoja interpretacja.
    > IMHO jesteś w błędzie.

    Pręgierzowe cięcie cytatów?

  • 18. Data: 2010-02-05 16:07:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-05 14:50, 'Tom N' wrote:
    > Ależ widziałem i zadałem pytania, do których nie raczyłeś sie odnieść ni w
    > ząb.

    OK.

    > kiedy kwota staje sie należna?

    Pytasz w kontekście daty przychodu?
    Jeśli tak, to ta data nie ma przecież znaczenia.
    Datą przychodu jest data otrzymania odszkodowania.

    > czy wydatki zostały poniesione?

    Nie bardzo rozumiem pytania.

    Ale żeby zaksięgować jedynie (ewentualną) nadwyżkę odszkodowania nad
    kosztami naprawy to IMHO koszty powinny zostać poniesione.

    > jeśli były wydatki, to kiedy nastąpił ich zwrot?

    Oczywiście w chwili otrzymania odszkodowania.

    > czy, i jak zaksięgować dokumenty w KPiR?

    Różnicę pomiędzy *poniesionymi* wydatkami i otrzymanym odszkodowaniem, z
    datą faktycznego otrzymania odszkodowania.

    Pasuje?

    Piotrek

  • 19. Data: 2010-02-06 09:00:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Feb 2010, Piotrek wrote:

    > Art. 14.3.3a ?

    O, thx.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2010-02-06 09:07:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Feb 2010, 'Tom N' wrote:

> [...]
    >
    > Przychód z odszkodowania jest zawsze
    > Jeśli zostały poniesione wydatki i mogłeś je zaliczyć do kosztów, ale tego

    Przyznam, że tego zastrzeżenia nie widzę: napisano "nie zaliczonych",
    a to IMO oznacza, że zarówno "podlegających zaliczeniu do kosztów, ale
    nie zaliczonych" jak i "nie podlegających zaliczeniu w koszty".

    > A, że jest jak jest, to zapewne znajdzie się artysta od literek, który na
    > korzyść skarbu państwa wyłuska słowa "wydatki nie zaliczone do kosztów"
    > w kontekście "Nie uważa się za koszty"... ;)

    No, artyści bywają wielcy, wytoczenie sprawy o freeware też miało
    miejsce, więc może być ciekawie ;)
    Ale IMVHO, o ile jest już precedens, to (mimo że w .pl precedens
    nie obowiązuje) "artyści" się zastanowią :)

    pzdr, Gotfryd