  • 1. Data: 2010-02-03 21:10:15
    Temat: Podpis na fakturze a Urząd Skarbowy
    Od: "egon" <x...@o...pl>

    Witam,

    Dzisiaj zaniosłem PIT-37 wraz z PIT-em/O, w którym rozliczyłem internet.
    Urzędniczka powiedziała mi, że będą do mnie dzwonić w sprawie dostarczenia
    wyciągów wpłaty za net i faktury. Na fakturach nie ma podpisu providera.
    Kobieta powiedziała, że jest wymagany taki podpis na fakturze. Provider zaś
    mówi, że już od dawna jest ustawa/rozporządzenie, która zniosła ten
    obowiązek. Jak jest właściwie z tym podpisem, czy jest wymagany i czy zawsze
    urząd wzywa podatnika, jeśli ma np zwrot podatku za internet lub inne zwroty
    np za dzieci.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2010-02-04 01:13:36
    Temat: Re: Podpis na fakturze a Urząd Skarbowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Feb 2010, egon wrote:

    > Kobieta powiedziała, że jest wymagany taki podpis na fakturze. Provider zaś
    > mówi, że już od dawna jest ustawa/rozporządzenie, która zniosła ten
    > obowiązek.

    Dyrektywa.
    Dyrektywa UE zniosła ten obowiązek - wraz z wejściem do UE, Polska
    musiała zaakceptować przepis który *zakazuje* *wymagania* podpisów
    przez urząd (strony umowy mogą sobie podpisywać, ale *urząd* wymagać
    nie może).
    Ponieważ przepis o odliczeniu nie zawiera "podpisanych faktur"
    (a mógłby, ww dyrektywa dotyczy *tylko* VAT, a odliczenie jest
    z dochodowego, więc nie dotyczy), lecz "faktur", to znaczy
    że podpisane być nie muszą.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-02-04 16:47:57
    Od: "egon" <x...@o...pl>

    A można o jakiegoś linka do tej dyrektywy, paragrafu? Babka w urzędzie była
    dosyć snatowcza w przekonaniu, że ten podpis musi być, więc chcę ją zagiąć.

  • 4. Data: 2010-02-04 17:18:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 04-02-2010 17:47, egon pisze:
    > A można o jakiegoś linka do tej dyrektywy, paragrafu? Babka w urzędzie była
    > dosyć snatowcza w przekonaniu, że ten podpis musi być, więc chcę ją zagiąć.

    Udowadniając, że nie jesteś wielbłądem?

    Jeżeli "musi być" to znaczy, że w jakimś akcie prawnym powszechnie
    obowiązującym jest to zapisane. Wystarczy spytać o namiary. Przecież to
    ona musi znać przepisy na wyrywki, Ty jesteś szaraczek-nieboraczek :-)

    Weź pod uwagę, że na dyrektywę powołujesz się bezpośrednio, gdy przepisy
    krajowe są z nią niezgodne. Ale nie są. Niezgodna z dyrektywą jest tylko
    pani z US.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2010-02-04 18:05:04
    Temat: Re: Podpis na fakturze a Urz?d Skarbowy
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-02-2010 o 17:47:57 egon <x...@o...pl> napisał(a):

    > A mo?na o jakiego? linka do tej dyrektywy, paragrafu? Babka w urzedzie
    > by?a
    > dosyae snatowcza w przekonaniu, ?e ten podpis musi byae, wiec chce j?
    > zagi?ae.

    Nie trzeba dyrektywy - rozporządzenie jest z nią zgodne:

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2008/1337.htm

    Pokaż Miłej Pani § 5. i spytaj gdzie tam coś o podpisie minister napisał.

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-02-04 18:21:55
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-02-04 17:47, egon pisze:
    > A można o jakiegoś linka do tej dyrektywy, paragrafu? Babka w urzędzie była
    > dosyć snatowcza w przekonaniu, że ten podpis musi być, więc chcę ją zagiąć.

    http://www.gofin.pl/5,274,77467,84.html
    art. 229

    --
    Adam

  • 7. Data: 2010-02-07 11:41:00
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 04 Feb 2010 02:13:36 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > musiała zaakceptować przepis który *zakazuje* *wymagania* podpisów przez
    > urząd (strony umowy mogą sobie podpisywać, ale *urząd* wymagać nie

    A ja dodam jeszcze, że nawet przed wejściem do EU wystawca faktur
    "telekomunikacyjnych" nie miał obowiązku ich podpisywania na podstawie
    naszych własnych polskich przepisów.