  • Data: 2003-02-25 11:46:51
    Temat: ZUS, osoba wspolpracujaca i swiadczenia
    Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    Mam proste (?) pytanie. Co prawda nie bezposrednio chodzi o podatki,
    ale...

    Jesli moja zona stalaby sie osoba wspolpracujaca, to rozmumiem, ze musze
    placic za nia podobnie jak za siebie ZUSowe rzeczy.

    Ale teraz pytania:
    1. Czy musze formalnie okreslac co ona wykonuje (cos w rodzaju zakresu
    obowiazkow)
    2. Czy koszty ZUSowe jej wchodza w KUP?
    3. Czy w przypadku choroby, ciazy, wypadku itd. traktowana jest
    normalnie jako pracownik? Czyli otrzymuje odpowiednie swiadczenia

    Planujemy dziecko, wiec jesli bedzie osoba wspolpracujaca, to po jakims
    czasie i tak przestanie - czy to oznacza ze bedzie miec prawo do urlopu
    macierzynskiego i swiadczen z tym zwiazanych?

    Chyba tyle na poczatek :)

    Jesli komus nie chce sie wyjasniac zawilosci, a jest w stanie wskazac
    akty prawne, sprobuje sie z nich wywiedziec.

    Pozdrawiam,
    Jakub Slocki