  • 1. Data: 2005-10-05 19:37:13
    Temat: ZUS DRA - wypelniam po raz pierwszy ;)
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Witam

    Wlasnie sie zabieram do wypelnienia po raz pierwszy w zyciu ZUS DRA i mam
    kilka pytan ;)

    skladki odprowadzam tylko za siebie

    1. w pkt III 01 wpisuje 1 czy 0?
    2. w pkt III 02 wpisuje 0,00?
    3. pkt III 04 zostawiam pusty?
    4. czy jako osoba wplacaca skladki tylko za siebie wypelniam IV segment, czy
    moze wystaczy sam segment XI?
    Jesli musze wypelnic ten IV segment to w rubrykach "skladki finansowane
    przez" wpisuje kwoty jako ubezpieczony czy platnik?
    5. Segment VIII - nic nie wypelniam?

    Sorka za tyle pytan, ale to pierwszy i ostatni raz w sprawie ZUS DRA :)

    Dzieki z gory za pomoc

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 2. Data: 2005-10-06 09:36:31
    Temat: Re: ZUS DRA - wypelniam po raz pierwszy ;)
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    1

    > 2. w pkt III 02 wpisuje 0,00?
    tak

    > 3. pkt III 04 zostawiam pusty?
    Chodzi o stopę wypadkowego? No to musisz ustalić i wpisać. Zapewne 1,93%

    > 4. czy jako osoba wplacaca skladki tylko za siebie wypelniam IV segment,
    > czy moze wystaczy sam segment XI?

    Wypełniasz część IV.

    > Jesli musze wypelnic ten IV segment to w rubrykach "skladki finansowane
    > przez" wpisuje kwoty jako ubezpieczony czy platnik?
    Jako ubezpieczony.

    > 5. Segment VIII - nic nie wypelniam?

    Wypełniasz - Fundusz Pracy (34,08 za wrzesień)

    > Sorka za tyle pytan, ale to pierwszy i ostatni raz w sprawie ZUS DRA :)

    Powodzenia :)

    --
    Wojciech Ratymirski

  • 3. Data: 2005-10-06 15:49:26
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net> napisał w
    wiadomości news:di2r5d$bho$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Powodzenia :)

    Dzieki za pomoc :)

    Jak myslicie nie bedzie problemu jak np formularz DRA zloze w ZUSie jutro
    07.10.05 a przelewy (bo ida osobno: skladki spoleczne [emerytalne, rentowe,
    chorobowe, wypadkowe], zdrowotne [NFZ]) moge zlecic na 10 pazdzernika? NIe
    beda robic problemow?

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 4. Data: 2005-10-06 19:19:39
    Od: "W.R." <wojciech_beztego@beztego_ratymirski.net>

    Rafal M napisał(a):

> [...]
    > jutro 07.10.05 a przelewy (bo ida osobno: skladki spoleczne [emerytalne,
    > rentowe, chorobowe, wypadkowe], zdrowotne [NFZ]) moge zlecic na 10

    Na pewno nie będą. Tylko pamiętaj, że jeśli zdecydowałeś się na
    chorobowe, to każdorazowe, nawet jednodniowe uchybienie terminowi wpłaty
    składki skutkuje tym, że 6 miesięczny termin dla nabycia prawa do
    świadczeń biegnie od nowa.

    --
    Wojciech Ratymirski

  • 5. Data: 2005-10-06 19:37:54
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "W.R." <wojciech_beztego@beztego_ratymirski.net> napisał w
    wiadomości news:di3tdo$lvu$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > to każdorazowe, nawet jednodniowe uchybienie terminowi wpłaty składki
    > skutkuje tym, że 6 miesięczny termin dla nabycia prawa do świadczeń

    Jeszcze raz dzieki :)
    Akurat z chorobowego zrezygnowalem.

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 6. Data: 2005-10-06 20:37:48
    Od: " meg" <m...@g...pl>

    Witam...
    ja mam pytanie dotyczące "chorobowego"...Przed urodzeniem dziecka w 2000 roku
    prowadziłam swoją DG i przez poslizg w zapłacie nie miałam
    tzw."chorobowego"...
    Od roku pracuję na um. zlecenie, pracodawca płaci składki w terminie /mam
    xero wpłat/ - czy jestem objęta teraz chorobowym, czy nie ?
    Czy w przypadku rezygnacji pracodawcy z dalszego zatrudniania mnie - w
    przypadku, gdy nie znajdę innej pracy - mam prawo do zasiłku dla
    bezrobotnych ? Mam małe dziecko na utrzymaniu jako samotna mama...

  • 7. Data: 2005-10-07 22:00:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Oct 2005, meg wrote:

> [...]
    > Od roku pracuję na um. zlecenie, pracodawca płaci składki w terminie /mam
    > xero wpłat/ - czy jestem objęta teraz chorobowym, czy nie ?

    No nie pracujesz. Wykonujesz zlecenie :)
    Ale to inna sprawa: skoro zmieniałaś źródło ubezpieczenia
    to od tego momentu liczy się nowa deklaracja - i nie wiem
    jaka jest karencja dla zlecenia, dla umowy o pracę jest
    jeden miesiąc, dla DG - 6 miesięcy.
    Na pewno dla UZ nie jest dłużej niż dla DG.
    Czyli "masz" ubezpieczenie jak na mój gust (ale ja sie nie znam :))
    Na drugie odpowiedzi nie znam - nie wiem czy wysokość wynagrodzenia
    nie będzie istotna.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-10-07 22:43:21
    Od: " meg" <m...@g...pl>

> [...]
    > Czyli "masz" ubezpieczenie jak na mój gust (ale ja sie nie znam :))
    > Na drugie odpowiedzi nie znam - nie wiem czy wysokość wynagrodzenia

    Dzieki wielkie za posta :)
    Pozdrawiam, M.