  • 1. Data: 2005-10-05 09:33:28
    Temat: podatek liniowy a uproszczone zaliczki - DG
    Od: "CHRIS" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Wczoraj pisalem o wezwaniu do US w sprawie zle zlozonego PIT'u rocznego.
    Okazalo sie, ze popelnilem blad skladajac deklaracje o wyborze formy
    opodatkowania. W tamtym roku zlozylem w styczniu wybor podatku liniowego. Po
    czym w lutym wybralem uproszczone zaliczki na podatek dochodowy. Bylem
    pewien, ze wybrlaem obie formy czyli podatek liniowy z uproszczonymi
    zaliczkami. Ale wg Pani z US wybierajac uproszczone zaliczki zrezygnowalem z
    podatku liniowego. Powiedziala, ze jesli chcialem miec obie formy to
    powinienem wybrac je na jendym pismie. Czeka mnie zlozenie koretky PITu
    rocznego, doplata podatku i Bog wie co jeszcze. Wg mnie uproszczone
    zlaiczki to nie forma opodatkowania i ich wybor nie powinien anulowac mojego
    wczesniejszego wyboru podatku liniowego ale tylko wg mnie.

    Chris

  • 2. Data: 2005-10-05 09:41:52
    Temat: Re: podatek liniowy a uproszczone zaliczki - DG
    Od: cef <c...@i...pl>

    CHRIS napisał(a):

> [...]
    > czym w lutym wybralem uproszczone zaliczki na podatek dochodowy.
    > [...] Ale wg Pani z US wybierajac uproszczone zaliczki zrezygnowalem z

    Zapytaj się Pani jak wg niej można zmienić
    rodzaj opodatkowania liniowy/skala w trakcie roku.
    A te uwagi dali Ci na piśmie czy tylko tak sobie Panie
    pogadały?

  • 3. Data: 2005-10-05 11:41:07
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik CHRIS <j...@p...onet.pl>
    w wiadomości <news:di06jr$7id$1@news2.onet> wstukał:

    > Bylem
    > pewien, ze wybrlaem obie formy czyli podatek liniowy z uproszczonymi
    > zaliczkami. Ale wg Pani z US wybierajac uproszczone zaliczki zrezygnowalem z
    > podatku liniowego.

    A "miła Pani" podała podstawę prawną swojej interpretacji?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2005-10-05 13:40:56
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    wybory formy opdatkowania dokonales w styczniu poniewaz do 20 jest termin
    wyboru
    wyboru metody uproszczonej dokonales do 20 lutego, gdyz taki wlasnie jest
    termin
    jesli pani chce miec to na jednym pismie, zaproponuj aby skleila sobie te
    dwa...
    nie ma podstawy prawnej aby zadac od podatnika wyboru formy odprowadzanych
    zaliczek do 20 stycznia, a tym samym dotrzymales obu tych terminow
    nie daj sie zwiesc...

    pozdrawiam
    grzess

  • 5. Data: 2005-10-05 21:12:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Oct 2005, CHRIS wrote:

    > Ale wg Pani z US wybierajac uproszczone zaliczki zrezygnowalem
    > z podatku liniowego.

    Hit miesiąca !
    Pani wymyśliła koncept "jak zrezygnować z podatku liniowego"
    nie przewidziany w ustawie :]
    Ech...

    > Powiedziala, ze jesli chcialem miec obie formy to
    > powinienem wybrac je na jendym pismie. Czeka mnie zlozenie koretky PITu
    > rocznego, doplata podatku i Bog wie co jeszcze.

    Ja tam doradcą nie jestem.
    Słowa o dostaniu od US polecenia żeby tak zrobić jednak nie widzę.
    IMO wszystko zmierza do tego że to nie "US ci każe" cokolwiek
    zmieniać, tylko ty z własnej nieprzymuszonej woli masz zamiar
    zrobić korekty itepe... być może nieprawidłowo.
    Mylę się ?

    > Wg mnie uproszczone
    > zlaiczki to nie forma opodatkowania i ich wybor nie powinien anulowac mojego
    > wczesniejszego wyboru podatku liniowego ale tylko wg mnie.

    ....jak widzę po odpowiedziach nie jesteś sam w tym poglądzie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)