  • 1. Data: 2005-10-05 09:26:01
    Temat: bilans otwarcia
    Od: gonia <g...@w...pl>

    do znawcow ustawy o rachunkowosci:

    dostalam obrotowke na koniec roku, ktora ma sie nijak zarowno do bilansu
    jaki i pozostalych, dostarczonych ewidencji
    musze towyprowadzic w zwiazku ze zblizajacym sie koncem roku i nastepnym
    bilansem, stad moje dylematy, prosilabym o jakies podpowiedzi zgdodne z
    ustawa o rachunkowosci:

    1. wrzucam BZ jako BO i robie korekty - tak byloby najbardziej
    prawidlowo, ale:

    1. mam ze 100 kontrahentow, ktorych stanych wykazywane sa jak komu
    popadlo, raz po 1 raz po 2 stronie - stany sa zazwyczaj zgodne z BO na
    poprzedni rok, czyli nawet nie wiadomo jak daleko nalezaloby siegac w
    poszukiwaniach dokumentow zrodlowych
    2.faktycznie, zgodnie z tym co mi sie pojawia od poczatku roku, to tych
    kontrahentow jest nie wiecej jak 20, przy czym ich stany tez sie roznia
    w stosunku do tego co w ksiegach
    3.nie mam zadnych potwierdzen sald
    4.jak zaczne robic korekty w ksiegach, to bedzie mi to glownie
    przechodzilo poprzez pozostale koszty lub przychody - wiadomo,ze sa to
    bzdet z ksiag, wiec powinno byc to poza podatkiem, ale ja nie bede
    potrafila udowodnic, ze nie sa to jednak jakies poumarzane naleznosci i
    zobowiazania; poza tym sa to duze kwoty,kilkadziesiat tysiecy euro -
    stad obraz nawet od strony bilansowej bedzie sie mial nijak do
    rzeczywistosci

    2.wprowadzam prawidlowo, na tyle ile to mozliwe, ustalony BO a w
    informacji dodatkowej na koniec roku daje zapis, ze nie zachowano
    ciaglosci kwot z powodu................... . Oczywiscie nie wrzucam tego
    na konta jak popadnie, ale mam jakies opisane przez siebie dokumenty, do
    ktorych jako zalacznik mam bilans i obtotowke z ub.roku - jest to osoba
    fizyczna, nie podlega badaniu przez bieglego (ale moze podlegac,stad
    chce to miec porzadnie)

    dzieki za podpowiedzi
    pozdrawiam - g.

  • 2. Data: 2005-10-14 17:45:40
    Temat: Re: bilans otwarcia
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    ja bym sprawdzil jakie byly zaplaty w styczniu i lutym 2005 roku.
    przypuszczam ze jesli nie ma ich to nie da sie wyprowadzic.
    wiec cala reszte zebrac do kupy na jednym koncie , powysylac salda do
    kontrahentow tak gdzie odesla i sa roznice skorygowac zapisy wlasnie z tego
    konta "smietnikowego" potem zrobic protokol i dac do podpisu wlascicelowi ze
    akceptuje a potem wykazac jako korekta wyniku lat ubieglych (zgodnie z UoR)
    na pk podpisuje sie wlasciciel w info dodatkoej trzeba opisac co to za
    korekta(czyli z wyprowadzania sald).

    pozdr.
    KJ

  • 3. Data: 2005-10-14 20:01:30
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik jarmulowicz krzysztof napisał:

> [...]
    > na pk podpisuje sie wlasciciel w info dodatkoej trzeba opisac co to za

    ja tez jestem za tym, tylko pytanie :
    1)czy zrobic to w ramach korekty bilansu w ksiegach
    2)czy zeby zapobiec plataninie niejasnych zapisow ( tego jest naprawde
    multum) zrobic to poza ksiegami, z odpowiednim protkolem oczywiscie i
    uwzglednieniem tego w informacji dodatkowej?

    g.

  • 4. Data: 2005-10-16 18:45:34
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

> [...]
    > uwzglednieniem tego w informacji dodatkowej?

    > 1)czy zrobic to w ramach korekty bilansu w ksiegach

    jesli myslisz o korekcie bilansu (sprawozdaniu fin. za lata ubiegle) to
    trzeba o tym zapomnic - zostawiasz to i juz, wszystko ksiegujesz w tym roku
    i oczywiscie w ksiegach.- wg. mnie - wlasnie przez korekte wyniku lat
    ubieglych z adnotacja w ID

  • 5. Data: 2005-10-17 18:34:40
    Od: gonia <g...@w...pl>

> [...]

    > trzeba o tym zapomnic - zostawiasz to i juz, wszystko ksiegujesz w tym roku
    > i oczywiscie w ksiegach.- wg. mnie - wlasnie przez korekte wyniku lat

    az tak szalona nie jstem w swoich pomyslach;-)
    mialam na mysli bilans otwarcia;-)

    g.

  • 6. Data: 2005-10-17 20:41:22
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    czasami trzeba przeciac wezel gordyjski ;-)
    ksiegowosc to jednak niezle rzecz