  • 1. Data: 2005-10-04 16:47:19
    Temat: um. o pracę -> DG
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Czy jeśli zawieram z firmą umowę o pracę, a później z tą samą firmą
    rozwiązuję umowę o pracę i zawieram umowę jako osoba fizyczna prow. DG
    (Vat, KPiR), jestem (podatkowo, ZUSowo) w jakiś sposób w gorszej
    sytuacji niż gdyby tej umowy o pracę nie było?

  • 2. Data: 2005-10-07 21:49:22
    Temat: Re: um. o pracę -> DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Oct 2005, Marcin Szawurski wrote:

> [...]
    > KPiR), jestem (podatkowo, ZUSowo) w jakiś sposób w gorszej sytuacji niż gdyby

    Tak.
    Zakaz wyboru:
    - opodatkowania w formie ryczałtu
    - opodatkowania na zasadach ogólnych wg skali 19% (liniowo)

    Plusy:
    - nawet miesięczne zatrudnienie pozwala "załapać" się na ZUS chorobowy
    jeśli ktoś oczywiście ma zamiar płacić (przede wszystkim w ramach
    "ubezpieczenia od płacenia ZUSu w razie choroby" :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-10-07 22:40:57
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    No i z tego tańszego zusu nie można korzystać, co to obowiązuje od sierpnia.

    Tomasz.