  • 1. Data: 2006-01-19 12:43:19
    Temat: Z ryczaltu na kpir - koszty
    Od: "Andrew" <a...@w...pl>

    Witam

    W 2005 bylem ryczaltowcem, w tym czasie zakupilem aparat cyfrowy (nie wpisany do
    zadnej ewidencji <1500), vat odliczylem.
    Do pracy uzywam prywatnego laptopa ktorego kupilem na siebie w 2001 (mam fakture
    ok 2500 brutto)

    Od 01.2006 przeszedlem na kpir.
    W zwiazku z tym mam dwa pytania:

    1. Czy moge teraz zakup tego aparatu wrzucic w koszty ?
    2. Czy moge teraz wartosc (obecna ?) laptopa wrzucic w koszty (jednorazowo
    zamortyzowac) ?

    Pozdrawiam serdecznie

    Andrew

  • 2. Data: 2006-01-20 23:03:22
    Temat: Re: Z ryczaltu na kpir - koszty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jan 2006, Andrew wrote:

> [...]
    >
    > Od 01.2006 przeszedlem na kpir.
    > W zwiazku z tym mam dwa pytania:
    >
    > 1. Czy moge teraz zakup tego aparatu wrzucic w koszty ?

    IMO podwójny brak podstaw:
    a. odliczenie VAT świadczy że był on "przeznaczony na DG".
    b. jakby przyjąć że *nie* był "przeznaczony", to brak jest
    podstawy prawnej do zaliczenia wydatku poniesionego *w innym
    celu* w koszty. Są wyjątki - np. ST, ale wyposażenia nie
    zaliczonego w ST to nie dotyczy.

    > 2. Czy moge teraz wartosc (obecna ?) laptopa wrzucic w koszty (jednorazowo
    > zamortyzowac) ?

    Hm.... :)
    Znaczy udowadniasz że na ryczałcie NIE był to "ST w DG" ?
    Powiedzmy brak odliczenia VAT mógłby być poszlaką "za"... ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-01-21 07:07:35
    Od: "Andrew" <a...@w...pl>

    > Znaczy udowadniasz że na ryczałcie NIE był to "ST w DG" ?
    > Powiedzmy brak odliczenia VAT mógłby być poszlaką "za"... ;)

    Nie byl wpisany do EST.

    Andrew

  • 4. Data: 2006-01-21 13:16:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Jan 2006, Andrew wrote:

    > Nie byl wpisany do EST.

    ...zmierzałem do tego "czy na ryczałcie jest OBOWIĄZEK
    wpisywania ST UZYWANYCH w DG do ewidencji" :)

    Bo już na KPiR przysługuje prawo do amortyzacji ST jeśli
    tylko "stanowią własność podatnika".
    Czyli przeszkód by nie było.
    Tyle że idea ryczałtu sprowadza się do nieodliczania wszelkich
    wydatków, w tym amortyzacji - z tego mógł wynikać ew. obowiązek
    (na ryczałcie).
    Popatrzmy na to tak: "a jak Pan poprzednio radził sobie bez
    komputera?" ;)

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-01-21 13:52:01
    Od: "Andrew" <a...@w...pl>

    > Popatrzmy na to tak: "a jak Pan poprzednio radził sobie bez
    > komputera?" ;)

    Laptop byl niesprawny, w tym czasie radzilem sobie przy pomocy uzyczonego
    komputera.
    W chwili obecnej laptop jest juz sprawny i chcialem go wlaczyc do DG.

  • 6. Data: 2006-01-21 14:41:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Laptop byl niesprawny, w tym czasie radzilem sobie przy pomocy uzyczonego
    > komputera.
    > W chwili obecnej laptop jest juz sprawny i chcialem go wlaczyc do DG.

    A! No to ja bym "włączył"... (oczywiście nic innego niż EST nie
    wchodzi w rachubę).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)