  • 1. Data: 2006-01-19 12:18:02
    Temat: WDU :)
    Od: t <a...@g...pl>

    Chcialem sie zapytac czy jest cos takiego jak Wewnatrzwspolnotowa
    Dostawa Uslug i jak to zaznaczyc na VAT-R/UE, bo tam nic takigo nie ma
    a potrzebuje NIP UE dostac.

  • 2. Data: 2006-01-19 13:00:26
    Temat: Re: WDU :)
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:dqo043$it7$1@atlantis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): t z adresu <a...@g...pl> napisał(a):

    > Chcialem sie zapytac czy jest cos takiego jak Wewnatrzwspolnotowa
    > Dostawa Uslug i jak to zaznaczyc na VAT-R/UE, bo tam nic takigo nie ma
    > a potrzebuje NIP UE dostac.

    problem polega na tym, że nie ma :)
    ale NIP mieć trzeba

    i nikt nie wie dokładnie jak to zrobić
    po prostu wpisz import towarów

    później zaczniesz się zastanawiać, czy musisz składać deklarację
    podsumowującą co 6 miesięcy :)
    teoretycznie, jeśli jej nie składasz, to powinni wykreślić twój NIP
    ale tą deklarację składa się wyłącznie dla towarów :))))

    Pani w US mi powiedziała, że to taka "sztuka dla sztuki". No i że na razie
    US nikogo nie wykreślał.

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 3. Data: 2006-01-20 17:47:57
    Od: t <a...@g...pl>

    plusz wrote:
> [...]
    > ale tą deklarację składa się wyłącznie dla towarów :))))
    >
    > Pani w US mi powiedziała, że to taka "sztuka dla sztuki". No i że na

    Kurka wodna jak mam to zrobic :) Pani w okienku nie chciala przyjac
    deklaracji bez zaznaczenia ktoregos z czterch pol z ktorych zadne mnie
    nie dotyczy(bo chce 'robic' uslugi informatyczne), panie w dziale VAT UE
    mowia ze sie nie sklada VAT-R/UE dla uslug informatycznych wiec nic nie
    zaznaczam i nic nie skladam(generlanie stanowisko wszystkich urzednikow
    z ktorymi rozmawialem w tym urzedzie<konkretnie z szesciu> )
    Dowiedzialem sie ze dla uslug informatycznych do UE wystawiam _ZWYKLA_
    FVAT z normalnym nipem(bez PL) tyle ze bez naliczonego VATu i to ma
    dzialac. Tyle ze czytalem ze bez NIPu UE kaza potem placic taki VAT z
    odsetkami czyli kiszka maksymalna - panie oczywiscie potem powiedza ze
    no jak to tak wystawiam fakture do UE bez NIPU UE - zenada....

    Czy ktos moze podpowiedziec jak taki zonk rozwiazac?
    Jestem w kropce a klient naciska i nie chce zeby sie rozmyslil...

  • 4. Data: 2006-01-20 19:51:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    t wrote:
    > Kurka wodna jak mam to zrobic :) Pani w okienku nie chciala przyjac
    > deklaracji bez zaznaczenia ktoregos z czterch pol z ktorych zadne mnie
    > nie dotyczy

    Ale może dotyczyć. Co kogo obchodzi, że nie dokonasz
    żadnych wewnątrzwspólnotowych nabyć ani dostaw.
    Zgłaszasz chęć i zakreśl wszystko i masz VAT UE.

    > ) Dowiedzialem sie ze dla uslug informatycznych do UE wystawiam
    > _ZWYKLA_ FVAT z normalnym nipem(bez PL) tyle ze bez naliczonego VATu
    > i to ma dzialac.

    No niezupełnie.

    Tyle ze czytalem ze bez NIPu UE kaza potem placic
    > taki VAT z odsetkami czyli kiszka maksymalna

    Gdzie tak przeczytałeś?

  • 5. Data: 2006-01-20 20:06:35
    Od: t <a...@g...pl>

    > No niezupełnie.

    No oczywiscie VAT UE nabywcy uslugi, "zwolnione z VAT w kraju"
    i ze "nabywca rozliczy u siebie"

    > Ale może dotyczyć. Co kogo obchodzi, że nie dokonasz
    > żadnych wewnątrzwspólnotowych nabyć ani dostaw.
    > Zgłaszasz chęć i zakreśl wszystko i masz VAT UE.

    Tyle ze potem jak ten moj VAT UE wpisze na fakture na ktorej
    nie powinien byc to zgodnie z pokretna logika urzednika moge miec
    troce zabawy i troche kosztow niepotrzebnych

    > Tyle ze czytalem ze bez NIPu UE kaza potem placic

    > Gdzie tak przeczytałeś?

    Przguglowalem i to chodzilo o WDT wiec zle przeczytalem wczesniej

  • 6. Data: 2006-01-20 22:15:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    t wrote:
    > No oczywiscie VAT UE nabywcy uslugi, "zwolnione z VAT w kraju"
    > i ze "nabywca rozliczy u siebie"

    Ze zwolnieniem to nie ma nic wspólnego.
    Te usługi mogą ewentualnie nie podlegać pod VAT.

> [...]
    > troce zabawy i troche kosztow niepotrzebnych
    > Przguglowalem i to chodzilo o WDT wiec zle przeczytalem wczesniej

    Poczytaj jeszcze trochę, ale o usługach
    wykonanych w kraju, dla których miejscem świadczenia
    (i tym samym opodatkowania)
    jest kraj nabywcy np z EU.
    (chyba art 27 i 28 ustawy)
    Wtedy będziesz wiedział, po co ten numer UE jest.

  • 7. Data: 2006-01-23 09:56:24
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "t" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Chcialem sie zapytac czy jest cos takiego jak Wewnatrzwspolnotowa
    > Dostawa Uslug i jak to zaznaczyc na VAT-R/UE, bo tam nic takigo nie ma
    > a potrzebuje NIP UE dostac.

    jeżeli świadczysz usługi informatyczne na rzecz podatnika vat z ue, to ani
    on ani ty nie musicie posługiwac się numerami vat-ue; wystarcza zwykłe
    numery nip

    w twoim przypadku posiadanie vat-ue może mieć więcej minusow niz plusów, bo
    prawdopodobnie bedziesz mial jakis tam vat naliczony związany z ta sprzedażą
    do zwrotu,bo w przypadku niektórych podatników zarejestrowanych jako
    podatnicy vat-ue są pewne obostrzenia dotyczące terminu zwrotu

    pozdrawiam