  • 1. Data: 2006-01-19 11:05:04
    Temat: Zakup towaru w USA i koszty DG
    Od: "AD" <t...@t...pl>

    Kupuje produkt w USA. Chca, aby im podac VAT ID. Jezeli go nie podam to do
    ceny doliczaja VAT.

    Co to jest ten VAT ID i skad go wziac ?
    Jak wrzucic w koszty DG taki zakup ?

  • 2. Data: 2006-01-19 11:29:12
    Temat: Re: Zakup towaru w USA i koszty DG
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 19 Jan 2006 12:05:04 +0100, AD napisał(a):

    > Kupuje produkt w USA. Chca, aby im podac VAT ID. Jezeli go nie podam to do
    > ceny doliczaja VAT.
    >
    > Co to jest ten VAT ID i skad go wziac ?
    > Jak wrzucic w koszty DG taki zakup ?

    Ktoś cię chyba naciąga - w USA *nie ma VAT*

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2006-01-19 11:51:45
    Od: "AD" <t...@t...pl>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ktoś cię chyba naciąga - w USA *nie ma VAT*

    Bill Gates mnie naciaga no kupuje na stronie Microsoftu :)

  • 4. Data: 2006-01-19 11:53:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    AD wrote:

    > Bill Gates mnie naciaga no kupuje na stronie Microsoftu :)

    To nie kupujesz w USA, tylko w Irlandii (bardziej prawdopodobne) albo w
    Niemczech (mniej prawdopodobne)

  • 5. Data: 2006-01-19 11:54:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    AD wrote:

    > Bill Gates mnie naciaga no kupuje na stronie Microsoftu :)

    To nie kupujesz w USA, tylko w Irlandii (bardziej prawdopodobne) albo w
    Niemczech (mniej prawdopodobne)

    I chodzi o NIP EU

  • 6. Data: 2006-01-19 12:16:19
    Od: "AD" <t...@t...pl>

    > To nie kupujesz w USA, tylko w Irlandii (bardziej prawdopodobne) albo w
    > Niemczech (mniej prawdopodobne)
    >
    > I chodzi o NIP EU

    Pisze VAT ID a nie NIP EU. Dobra, a jak nie podam tego numeru (i zaplace
    wiecej) tylko nazwe firmy, adres to czy taka fakture moge wrzucic w koszty
    DG ?

  • 7. Data: 2006-01-19 12:33:42
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 19 Jan 2006 13:16:19 +0100, AD napisał(a):

    > Pisze VAT ID a nie NIP EU. Dobra, a jak nie podam tego numeru (i zaplace
    > wiecej) tylko nazwe firmy, adres to czy taka fakture moge wrzucic w koszty
    > DG ?

    VAT ID w EU to właśnie NIP EU .
    Owszem nie podając go będziesz mógł wrzucić w koszty posiadając fakturę -
    ale musisz wystawić FV- wewnętrzną i naliczyć VAT - oczywiście jednocześnie
    go odliczając.
    VAT-u EU nijak nie odliczysz - zapłacisz sprzedawcy i .... przepadło.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 8. Data: 2006-01-19 14:30:05
    Od: f...@c...onet.pl

    DG ?

> [...]
    > go odliczając.
    > VAT-u EU nijak nie odliczysz - zapłacisz sprzedawcy i .... przepadło.

    bedzie mogl sie ubiegac o zwrot vat w kraju w ktorym kupil towar,ale jesli to
    pojedyncza transakcja i vat maly to szkoda pewnie zachodu :)