  • Data: 2002-03-23 13:40:55
    Temat: Wysoki podatek od Serwisu- 176.000zł
    Od: "Darek" <u...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Mam kilka pytań związanych z rozpoczęciem działalności gospodarczej.

    Chciałbym prowadzić pewną usługę dla dużej firmy , chodzi o serwis urządzeń
    mechanicznych i elektrycznych. Ustaliliśmy na razie tylko słownie że koszt
    naprawy 1 szt. będzie zryczałtowany i wynosił będzie około 400zł. Rocznie
    takich napraw będzie szacunkowo około 5-7 tysięcy a w pierwszym miesiącu
    około 1100 szt. tak więc łatwo sobie policzyć jakie będą to kwoty biorąc na
    dodatek pod uwagę to iż mój wydatek związany z naprawą to koszt około
    kilkunastu zł. Dla wyjaśnienia dodam że urządzenia są bardzo skomplikowane i
    tylko wiedza inżynierska pozwala na naprawę takich rzeczy , serwis tych
    urządzeń znajduje się poza granicami Polski a koszt naprawy jest sporo
    wyższy.

    Co możecie mi doradzić w tej sprawie, ja nie mam zielonego pojęcia o
    ustawach, dziennikach i podatkach. Wiem tylko jedno, - że będę płacił
    państwu niezły haracz.

    A co zrobić żeby tak nie było ??? / wiem że pytanie jest ostre ale przecież
    na pewno są legalne drogi /

    1) Jaki rodzaj opodatkowania ?

    2) Jak napisać umowę?

    3) W ogóle od A do Z_et .