  • Data: 2007-03-07 18:54:32
    Temat: Wynajem pokoju (mieszkalnego) przez prowadzącego DG
    Od: Mehtron <mehtron@mail_po_polsku.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Na wstępie przepraszam jeśli się powtarzam, ale nie znalazłem
    odpowiedzi, która by rozwiała moje wątpliwości.
    Pracuję w dużej odległości od siedziby mojej DG. Chciałbym w
    miejscowości, w której pracuję wynająć pokój na potrzeby mieszkalne,
    który mnie wyniesie taniej niż hotel/motel/hostel.
    Nie chcę w tym pokoju prowadzić działalności, gdyż pracę wykonuję
    w siedzibie mojego klienta.

    Czy osoba fizyczna wynajmując na zasadach ryczałtu (8.5%) może
    mi jako firmie wynająć tenże pokój w taki sposób, żebym mógł koszty
    wynajmu wliczyć w koszty prowadzenia DG?
    Czy umowa może być wystawiona na mnie jako na osobę, która będzie
    ten pokój zamieszkiwała, czy musi być na moją firmę z ew.
    zaznaczeniem mnie jako wynajmującego?
    Czy wynajmujący musi mi wystawiać co miesiąc lub inny okres rachunki?

    Pozdrawiam i dziękuję za udzielenie się w tym wątku.
    Marcin

    PS: Jakieś namiary na Dz.U. będą bardzo mile widziane.
    Jeśli, sprawa jest naprawdę trudna to prosiłbym na priva namiary
    na jakąś możliwość konsultacji (najlepiej Wawa).