  • 1. Data: 2007-03-07 18:54:32
    Temat: Wynajem pokoju (mieszkalnego) przez prowadzącego DG
    Od: Mehtron <mehtron@mail_po_polsku.onet.pl>

    Witam,

    Na wstępie przepraszam jeśli się powtarzam, ale nie znalazłem
    odpowiedzi, która by rozwiała moje wątpliwości.
    Pracuję w dużej odległości od siedziby mojej DG. Chciałbym w
    miejscowości, w której pracuję wynająć pokój na potrzeby mieszkalne,
    który mnie wyniesie taniej niż hotel/motel/hostel.
    Nie chcę w tym pokoju prowadzić działalności, gdyż pracę wykonuję
    w siedzibie mojego klienta.

    Czy osoba fizyczna wynajmując na zasadach ryczałtu (8.5%) może
    mi jako firmie wynająć tenże pokój w taki sposób, żebym mógł koszty
    wynajmu wliczyć w koszty prowadzenia DG?
    Czy umowa może być wystawiona na mnie jako na osobę, która będzie
    ten pokój zamieszkiwała, czy musi być na moją firmę z ew.
    zaznaczeniem mnie jako wynajmującego?
    Czy wynajmujący musi mi wystawiać co miesiąc lub inny okres rachunki?

    Pozdrawiam i dziękuję za udzielenie się w tym wątku.
    Marcin

    PS: Jakieś namiary na Dz.U. będą bardzo mile widziane.
    Jeśli, sprawa jest naprawdę trudna to prosiłbym na priva namiary
    na jakąś możliwość konsultacji (najlepiej Wawa).

  • 2. Data: 2007-03-24 21:37:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Mar 2007, Mehtron wrote:

    > Pracuję w dużej odległości od siedziby mojej DG.

    wKF: słowo "pracuję" mi się nie widzi ;)

> [...]
    > który mnie wyniesie taniej niż hotel/motel/hostel.
    > Nie chcę w tym pokoju prowadzić działalności, gdyż pracę wykonuję

    AFAIK w przeszłości bywały przeboje, USy nie chciały uznawać za koszt
    wydatków "na mieszkanie" argumentując, iż podatnik gdzieś musi
    mieszkać, a US nie jest od tego żeby mu wybierał gdzie, więc skoro
    nie można uznać że w miejscowości "A" wydatki na mieszkanie (czyli
    przebywanie w czasie kiedy NIE prowadzi DG) nie są kosztrem, to
    nie widać dlaczego miałyby być w miejscowości "B".
    Ale ciekaw jestem innych opinii :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-03-25 06:51:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w

    > AFAIK w przeszłości bywały przeboje, USy nie chciały uznawać za koszt
    > wydatków "na mieszkanie" argumentując, iż podatnik gdzieś musi
    > mieszkać,

    Z życia wzięte:
    <http://42.pl/gg/1quvzetoyispq$....@i...dyndns.org.i
    nvalid>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2007-03-27 07:52:46
    Od: "and" <a...@W...gazeta.pl>

    (..)
    > AFAIK w przeszłości bywały przeboje, USy nie chciały uznawać za koszt
    > wydatków "na mieszkanie" argumentując, iż podatnik gdzieś musi
    > mieszkać, a US nie jest od tego żeby mu wybierał gdzie,

    Dokladnie tak mialem z moim US. Poniewaz zalezalo mi na uznaniu tych kosztow,
    dopisalem ten lokal do mojego wpisu do ewidencji jako oddzial mojej firmy.
    Umowa na najem lokalu byla z zaznaczeniem ze wynajem jest na potrzeby
    prowadzenia dzialalnosci a nie na mieszkalne, bo wtedy US tez prawdopodobnie
    wywali ci to z kosztow.

    pozdrawiam

    and

  • 5. Data: 2007-03-27 16:44:01
    Od: Mehtron <mehtron@mail_po_polsku.onet.pl>

    Witam Wszystkich,

    and napisał(a):

> [...]
    > prowadzenia dzialalnosci a nie na mieszkalne, bo wtedy US tez prawdopodobnie

    Wielkie dzięki za jakikolwiek przejaw aktywności w tym wątku.
    Po założeniu go odczekałem tydzień na odpowiedzi, a później już prawie
    o nim zapomniałem.
    Niestety sytuacja jest na tyle skomplikowana, że na razie nie
    zdecyduje się na odliczenie kosztów zamieszkania poza siedzibą
    DG. Później może coś mądrzejszego przyjdzie mi do głowy.

    pozdrawiam
    Marcin