  • 1. Data: 2007-03-07 18:52:28
    Temat: przychód na KPiR
    Od: magda <m...@g...pl>

    Witam
    Proszę o wyjaśnienie, jak należy ująć przychód w KPiR w przypadku usług
    pośrednictwa ubezpieczeniowego /jestem vatowcem poniewaz handluje
    jeszcze dodatkowo takim tam drobiazgami/.

    Wystawilam FV w styczniu za grudzien 2006r. Czy przychod powinien byc w
    książce w grudniu czy w styczniu.
    Czy w przypadku tych usług powinnam wystawiac fv na koniec miesiąca i
    wtedy w KPiR dac do przychodów czy do 7 dni po zakończeniu tak jak do
    vatu /bo podobno mam wystawiac FV w momencie otrzymania prowizji od
    ubezpieczyciela jeśli chodzi o vat.
    Im więcej czytam tym mniej wiem. Poratujcie mnie proszę.
    Pozdrawiam Dorota

  • 2. Data: 2007-03-07 23:07:04
    Temat: Re: przychód na KPiR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Mar 2007, magda wrote:

> [...]
    > dodatkowo takim tam drobiazgami/.
    >
    > Wystawilam FV w styczniu za grudzien 2006r. Czy przychod powinien byc w

    http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=2
    (to jest rozporządzenie o KPiR, rejestracja darmowa)
    +++
    § 22.
    1. Podatnik, opłacajšcy na podstawie odrębnych przepisów
    podatek od towarów i usług:

    1) może w cišgu roku podatkowego ewidencjonować przychody
    w dacie wystawienia faktury, a jeżeli faktura nie została
    wystawiona w terminie okreœlonym w odrębnych przepisach,
    w dniu, w którym faktura powinna być wystawiona, z zastrzeżeniem pkt 2,

    2) w ostatnim dniu roku podatkowego, jest obowišzany wpisać
    do księgi kwoty przychodów odnoszšce się do zdarzeń okreœlonych
    w art. 14 ust. 1c ustawy o podatku dochodowym zaistniałych
    w grudniu danego roku podatkowego, na które, zgodnie z odrębnymi
    przepisami, zostanš wystawione faktury w roku następnym,
    a po ich wystawieniu wpisać numery i daty faktur w księdze
    za dany rok podatkowy w kolumnie "Uwagi" przy każdej pozycji
    odnoszšcej się do danej transakcji.

    2. Ewidencjonujšc przychody w roku następnym, podatnik nie
    wykazuje wartoœci przychodów wynikajšcych z faktur odnoszšcych
    się do przychodów z roku poprzedniego, o których mowa w ust. 1 pkt 2.
    ---

    > Im więcej czytam tym mniej wiem. Poratujcie mnie proszę.

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale chyba chodzi o opisany
    w art. 22 przypadek :)

    pzdr, Gotfryd