  • Data: 2005-05-22 20:08:41
    Temat: Vat i samochód - dla spokojnych i cierpliwych :)
    Od: Hash <h...@n...mail.com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Mam prośbę :) czy ktoś zdrowy psychicznie i cierpliwy
    mógłby laikowi wyjaśnić jak to jest z Vat'em w naszym pięknym kraju ?
    Serio. Po pierwsze - dlaczego jestem "firmą" (w znaczeniu - odliczam Vat od
    paliwa) tylko wtedy gdy mam duży samochód i wożę nim jakiś towar ?
    Na prostym przykładzie - czym w świetle prawa różni się powiedzmy
    drukarka od samochodu ?

    Kupuję drukarkę do firmy - odliczam vat.
    Drukarka zużywa toner - od zakupu tonera odliczam vat.

    Kupuję (mały) samochód na firmę - nie mogę odliczyć vatu.
    Kupuję paliwo do tego samochodu - nie mogę odliczyć vatu.

    Proszę o wskazanie różnicy :)

    Dlaczego wożąc małym samochodem powiedzmy laptopa (ew. kartki) z projektami
    nie mogę odliczyć VAT'u za paliwo, a wożąc dostawczym skrzynki z piwem
    mogę ?
    Czy to nie jest pewne uprzywilejowanie ?

    Przepraszam za być może naiwne i proste pytania, ale nie pojmuję tego :)

    zdrówka,
    Hash.