    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 21 Sep 2005 16:41:32 +0200
    Sender: news user <n...@j...net>
    From: "Jarek" <w...@o...pl>
    Subject: VAT-zwolnienie/brak zwolnienia

    Witam,
    do tej pory byłem zwolniony z VAT, jednak po otrzymaniu z GUS odpowiedzi na
    moje zapytanie dot. prowadzenia DG zmuszony jestem od lutego ponownie "stać"
    się VATowcem (załapałem się na doradztwo). I tu mam pytanie, czy prawidłowym
    jest moje następujące postępowanie:
    1 - od lutego do sierpnia(włącznie) kasuję wcześniejsze zapisy faktur
    kosztowych i rachunki mojej (dotychczasowej) sprzedaży w KPiR, zostawiam
    jedynie to co było księgowane brutto (np.dowody wewnętrzne itp)
    2 - księguję wszystkie faktury kosztowe w ewidencji VAT i netto w KPiR
    3 - w miejsce dotychczasowych rachunków, drukuję faktury dokumentujące moją
    sprzedaż za dany okres
    4 - drukuję korekty VAT za każdy miesiąc + pismo z wyjaśnieniem i wysyłam do
    US.
    I jeszcze jedno. Po wydruku faktur mojej sprzedaży w miejsce rachunków, w
    każdym z miesięcy powstaną różnice u moich klientów, którym poprzednio
    wystawiałem rachunki. Jak to prawidłowo wyprostować? Czy oni również będą
    musieli korygować wszystkie te miesiące?

    Pozdrawiam
    Jarek