  • Data: 2002-06-18 16:44:16
    Temat: VAT od naprawy szkody z OC przez PZU
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Prowadzę DG na KPiR + VAT. Mam w leasingu samochód osobowy z którego VATu
    oczywiście nie mogłem odliczyć, wszelkie koszty wrzucam brutto w KPiR.
    Niedawno miałem kolizję, nie z mojej winy, wszystko już załatwione, samochód
    jest w warsztacie naprawiany po oględzinach. Serwis ma rozliczać się
    bezgotówkowo z PZU.
    Mam tylko wątpliwość odnośnie kosztów naprawy na wycenie - podane są one
    netto i podobno gdy właścicielem (użytkownikiem?) samochodu jest firma
    będąca płatnikiem VATu to przy odbiorze samochodu muszę zapłacić VAT.. tak
    mi powiedział Pan w warsztacie. W PZU inspektor powiedział że owszem, ja na
    to, że od klku m-cy nie mam z czego odliczać VATu bo mam ciągle kwoty
    nadwyżki naliczonego do przeniesienia na następny m-c... Inspektor
    stwierdził, że mi nie wierzy i kazał przynieść deklaracje VAT za ostatnie 3
    m-ce.
    Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiał i mam wątpliwości czy nawet jakbym mógł
    to mogę odliczyć VAT od kosztów naprawy samochodu osobowego w leasingu???

    Proszę o komentarz i porady :)

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>