  • Data: 2002-06-18 19:30:48
    Temat: Re: VAT od naprawy szkody z OC przez PZU
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    From: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Sent: Tuesday, June 18, 2002 8:23 PM
    Subject: Re: VAT od naprawy szkody z OC przez PZU

    > Użytkownik "Karol" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > wiadomości
    > VATu

    > cokolwiek
    >
    > No wlasnie nie wiem!??! Taki jest podobno przepis: "bo firmy mogą sobie
    VAT
    > odliczyć", są pewne wyjątki,

    O tym ponizej.

    > ale trzeba przedstawić deklaracje VAT, ale
    > pytam czy wogóle jest taki przepis, czy też jest to nadinterpretacja PZU.

    Ale to sa dwie rozne sprawy OC a VAT!

    IMHO na tyle co sledzielem przepisy+wlasne doswiadczenia z naprawami (ale z
    mojego AC!) to jezeli z jakiegos powodu nie moglismy odliczyc VAT (mialem
    taki rodzaj dzialalnosci zwolniony z VAT) to dostawalismy zwrot wysokosci
    brutto. PZU zadalo tylko zlozenia oswiadczenia o powodzie braku mozliwosci
    odliczenia.

    Pozniejsze systuacja sie zmienila. Moglismy odliczac VAT. I na podstawie
    faktury VAT z warsztatu ten VAT placilismy i odliczalismy go w deklaracji.
    PZU warszatowi zwracalo tylko kwote netto.
    Podkreslam, ze za kazdym razem naprawy byly "likwidowane" z naszego AC.

    Jezeli ZU likwiduje szkode z OC sprawcy (Ty nim nie jestes jak napisales) to
    zadne platnosic Ciebie nie interesuja. Nawet VAT-u.
    Byc moze sprawa winy nie zostala jeszcze rostrzygnieta i dlatego zadaja
    pieniedzy od Ciebie (z Twjego AC). W takim razie prawdopodobnie musisz
    zaplacic (VAT, bo reszta pojdzie bezgotowkowo warsztat-ZU) a potem czekac na
    ustalenie, kto spowodowal wypadek i ewentualny zwrot wydatków.

    Karol