  • Data: 2005-10-19 17:21:53
    Temat: VAT - metoda kasowa
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam ciepło wszystkich

    Czy mógłby mi ktoś rozjaśnić kwestie praktyczne metody kasowej? Z
    informacji które zdobyłem do tej pory wynika że: Metoda kasowa polega na
    tym, iż u małego podatnika obowiązek podatkowy w podatku od towarów i
    usług powstaje z dniem uregulowania całości lub części należności, nie
    później niż 90 dnia od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.
    Prowadzę DG i ze względu na przekorczenie limitu zostałem VAT-owcem.
    Przymierzam się od nowego roku do zmiany rozliczeń VAT na kwatralne i
    interesuje się ów metodą kasową. Wykonuję usługi dla kiepskich płatników
    (Słuzba Zdrowia) i czasami trzeba poczekać kilka miesięcy na zapłatę.
    Dzisiaj byłem po poradę w moim US i miła pani zaczeła twierdzić że mi
    się to nie opłaca (ta kasowa metoda) ale nie potrafiła jakoś prosto tego
    uzasadnić (coś tłumaczyła ale w sposó zupełnie dla mnie niezrozumiały).
    Więc pytanie moje brzmi: Co tak naprwdę daje ta metoda kasowa i jakie sa
    wady i zalety???

    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski
    contact...: dansound (AT) adres (DOT) pl