  • Data: 2005-10-20 20:23:57
    Temat: Re: VAT - metoda kasowa
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bea napisał(a):
    > Pani w Skarbowce miala racje. Metoda kasowa nie oplaca sie.
    > Ty placisz VAT po 90 dniach od wykonania usługi czy wydania towaru -
    > niezaleznie od tego czy kontrahent ci zaplacil.

    teraz płacę min po 25 dniach też bez względu na płatność.

    > Natomiast on ma prawo odliczyc vat z twojej faktury nawet jak zaplaci ci
    > tylko zlotowke.

    z lektury wynika że: Uregulowanie należności w części powoduje powstanie
    obowiązku podatkowego w tej właśnie części.

    > Za to ty nie mozesz odliczyc vatu od swoich zakupow dopoki nie zaplacisz
    > calej faktury.

    ja jestem solidnym płatnikiem więc ta kwestia jest pomijana :-)

    > Zdecydowanie korzystniejsze jest rozliczenie kwartalne. Ty placisz vat
    > troche pozniej - doczekasz sie moze na jakies platnosci od kontrahenta, za
    > to nie masz dodatkowych ograniczen w zakupach.

    Jeszcze raz. Metoda kasowa to też płatność kwartalna. Tylko że jak
    wybiorę metodę kasową to od każdej faktury mam 90 dni na zapłacenie vatu
    a w rozliczniu kwartalnym jeżeli fakture wystawię ostatniego dnia
    miesiąca kończącego kwartał to muszę od niej vat zapłacić odrazu.
    Inaczej, jeżeli mi klient nie zapłaci to czy to będzie metoda kasowa czy
    rozliczenie kwartalne to i tak muszę minimum po 25 dniach zapłacić vat.
    A jak klient nie będzie mógł sobie odliczyć vatu z mojej faktury to
    zmobilizuje go to do zapłaty.

    > Generalnie - dokladnie poczytaj o metodzie kasowej i sie dokladnie zastanow.
    > Bo zmienic mozna dopiero po 12 miesiacach.

    Czytam, czytam i im więcej czytam tym mniej rozumie :-)

    > Pozdrawiam!

    Wzajemnie

    --
    nick......: DaNsOuNd