  • Data: 2007-04-25 17:28:27
    Temat: Ulga odsetkowa i PIT 2K
    Od: "Adam.B" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    W 2006r kupilem od developera nowe mieszkanie, rowniez w 2006 podpisalem akt
    notarialny. Na zakup mieszkania wzialem kredyt.
    Z tego co wiem moge sobie odsetki od kredytu odpisywac od podatku, ale mam
    pewne watpliwosci.
    Jest przepis, ktory mowi, ze od rozpoczecia budowy do pozwolenia na
    uzytkowanie nie moze uplynac wiecej niz 3 lata. Niestety u mnie jest wiecej
    (pozwolenie w 1998, ukonczenie w 2002r)
    Czy te 3 lata to dotycza tez mnie, czy to sie stosuje tylko wtedy, jesli
    buduje dom we wlasnym zakresie? Czemu ja mam cierpiec za to, ze developer
    nie zdazyl postawic bloku w 3 lata?
    Zakladajac, ze moge skorzystac z tej ulgi, to co mam wpisac w pola 29 i 30
    na PIT 2K.
    Bylem w urzedzie skarbowym 2 razy i uzyskalem 2 rozne odpowiedzi. Jedna byla
    taka, ze mam wpisac faktyczne daty rozpoczecia i zakonczenia, czyli w moim
    przypadku 1998 i 2002. Druga odpowiedz byla taka, ze mam tam wpisac w obu
    polach 2006, bo w tym roku kupilem mieszkanie i podpisalem akt notarialny.
    Sklaniam sie ku odpowiedzi pierwszej, bo tak wywnioskowalem z podpowiedzi na
    odwrocie PIT 2K, ale sam juz nie wiem.
    Jakbyscie mogli mi odpowiedziec jak osobie, dla ktorej podatki to czarna
    magia, to bede wdzieczny.
    Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi.

    --
    http://www.zielonyromanow.fora.pl