eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaż usług niematerialnych, a zmiany w ustawie o VAT w 2010 › Sprzedaż usług niematerialnych, a zmiany w ustawie o VAT w 2010
  • Data: 2009-12-01 21:11:18
    Temat: Sprzedaż usług niematerialnych, a zmiany w ustawie o VAT w 2010
    Od: AM <brak@poprawnego_adresu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szanowni Grupowicze!

    Sorry, że drążę znów ten temat, ale teraz chciałbym się spytać
    nie o zakupy, ale o sprzedaż usług niematerialnych (licencji) w 2010.

    Przeglądałem kilka artykułów na stronach omawiających zmiany i wydaje
    mi się, że w przypadku sprzedaży usług niematerialnych nic / niewiele
    się zmienia, w kontekście ovatowania.

    Wygląda na to, że mamy nadal sytuację:
    1. Odbiorca z Polski. VAT 22% dolicza sprzedawca usługi do faktury.
    2. Odbiorca z UE:
    - Gdy ma VAT UE to sprzedawca nie dolicza VAT (cena netto), a
    odbiorca rozlicza podatek w kraju swojej siedziby / oddziału
    (zależnie jaki adres i VAT ID podał przy zakupie).
    - Gdy nie jest płatnikiem VAT (osoba prywatna lub "w skrócie" brak
    VAT UE w VIES), VAT jest naliczany przez sprzedawce (czyli
    doliczany jest PL 22 % VAT do faktury).
    3. Odbiorca poza UE
    - Sprzedawca nie dolicza VAT (cena netto).

    Czyli zmiana w 2010 polegałaby tylko na konieczności specjalnego
    raportowania do US (tak jak teraz wewnątrz wspólnotowe nabycie /
    sprzedaż towarów) ?

    Czy może coś źle zrozumiałem? Dziękuje bardzo za poświęcony czas
    oraz wszelkie sugestie i odpowiedzi.

    Pozdrawiam serdecznie.