eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaż usług niematerialnych, a zmiany w ustawie o VAT w 2010 › Re: Sprzedaż usług niematerialnych, a zmiany w ustawie o VAT w 2010
  • Data: 2009-12-02 08:46:10
    Temat: Re: Sprzedaż usług niematerialnych, a zmiany w ustawie o VAT w 2010
    Od: AM <brak@poprawnego_adresu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    > zarejestrowanym podatnikiem VAT UE jest nadzbiorem bycia podatniekiem
    > VAT, to moża było sprawdzać nabywcę w VIES i na tej podstawie
    > "filtrować" stosowane stawki.
    To od 2010 sama obecność w VIES nie wystarczy?

    > Zdaje się że trzeba też się zgłosić po NIP UE (VAT ID).
    > Z tego co wyczytałem w nowelizacji, to ci którzy już go
    > mają nie muszą nic robić pod warunkiem że przy wnioskowaniu
    > o ten VAT ID zaznaczyli że będą dokonywać importu usług.

    Ja VAT UE mam od 2006 roku, dokopałem się do formularza i
    jest to VAT-R/UE (1) patrzyłem na stronie MF i nowszego nie zauważyłem.
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyzowy/
    akcesja/vat_rue.pdf

    Miałem zaznaczone B 4. 2. podatnik będzie dokonywał wewnątrz
    wspólnotowego nabycia towarów

    Czyli co miałbym robić aktualizacje danych?

    Te usługi co są w B4 4. to usługi związane z transportem
    głownie.

    patrze na ustawę z 11 marca 2004
    Art. 28.
    1. W przypadku transportu towarów, którego rozpoczęcie i zakończenie
    ma miejsce odpowiednio
    na terytorium dwóch różnych państw członkowskich, zwanego dalej
    ,,wewnątrzwspólnotową
    usługą transportu towarów", miejscem świadczenia usługi jest
    miejsce, gdzie transport towarów się rozpoczyna, z zastrzeżeniem ust. 3.
    2. Wewnątrzwspólnotową usługą transportu towarów, o której mowa w ust.
    1, jest również
    usługa transportu, którego rozpoczęcie i zakończenie ma miejsce na
    terytorium jednego
    państwa członkowskiego, jeżeli bezpośrednio jest związana z
    wewnątrzwspólnotową
    usługą transportu towarów

    Jest też art 27. (do którego się odwołują punkty art 28. i

    2. W przypadku świadczenia:
    1) usług związanych z nieruchomościami, w tym usług świadczonych przez
    rzeczoznawców
    majątkowych i pośredników w obrocie nieruchomościami oraz usług
    przygotowywania i koordynowania prac budowlanych, takich jak usługi
    architektów
    i nadzoru budowlanego - miejscem świadczenia usług jest miejsce położenia
    nieruchomości;
    2) usług transportowych - miejscem świadczenia usług jest miejsce,
    gdzie odbywa się
    transport, z uwzględnieniem pokonanych odległości, z zastrzeżeniem
    art. 28;
    3) usług:
    a) w dziedzinie kultury, sztuki, sportu, nauki, edukacji lub rozrywki,
    b) pomocniczych do usług transportowych takich jak załadunek, rozładunek,
    przeładunek i podobne czynności,
    c) wyceny majątku rzeczowego ruchomego,
    d) na ruchomym majątku rzeczowym
    - miejscem świadczenia usług jest miejsce, gdzie usługi są faktycznie
    świadczone,
    z zastrzeżeniem art. 28.

    Nie wygląda mi na to, aby dotyczyło to usług niematerialnych (tj.
    licencji) chyba, że w nowelizacjach coś dodali.