eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaż usług niematerialnych, a zmiany w ustawie o VAT w 2010 › Re: Sprzedaż usług niematerialnych, a zmiany w ustawie o VAT w 2010
  • Data: 2009-12-01 22:16:39
    Temat: Re: Sprzedaż usług niematerialnych, a zmiany w ustawie o VAT w 2010
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 01-12-2009 o 22:11:18 AM <brak@poprawnego_adresu.pl> napisał(a):

    > Wygląda na to, że mamy nadal sytuację:
    > (...)
    > 2. Odbiorca z UE:
    > - Gdy ma VAT UE to sprzedawca nie dolicza VAT (cena netto), a
    > odbiorca rozlicza podatek w kraju swojej siedziby / oddziału
    > (zależnie jaki adres i VAT ID podał przy zakupie).
    > - Gdy nie jest płatnikiem VAT (osoba prywatna lub "w skrócie" brak
    > VAT UE w VIES), VAT jest naliczany przez sprzedawce (czyli
    > doliczany jest PL 22 % VAT do faktury).

    Od teraz tak będzie (nie wczytywałem się w detale, wyszło mi że
    nic się dla mnie nie zmienia i dałem sobie spokój) ?
    Bo do teraz nabywca z UE musiał być jedynie podatnikiem VAT,
    a nie zarejestrowanym podatnikiem VAT UE. A ponieważ bycie
    zarejestrowanym podatnikiem VAT UE jest nadzbiorem bycia podatniekiem
    VAT, to moża było sprawdzać nabywcę w VIES i na tej podstawie
    "filtrować" stosowane stawki.

    > Czyli zmiana w 2010 polegałaby tylko na konieczności specjalnego
    > raportowania do US (tak jak teraz wewnątrz wspólnotowe nabycie /
    > sprzedaż towarów) ?

    Zdaje się że trzeba też się zgłosić po NIP UE (VAT ID).
    Z tego co wyczytałem w nowelizacji, to ci którzy już go
    mają nie muszą nic robić pod warunkiem że przy wnioskowaniu
    o ten VAT ID zaznaczyli że będą dokonywać importu usług.

    --
    Tomek