    From: "Adam.O" <s...@n...px>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Spis z natury iŚrodki trwałe
    Date: Tue, 4 Nov 2008 09:27:14 +0100

    Witam serdecznie.
    Do września byłem jednoosobową DG i rozliczałem się w oparciu o kartę
    podatkową.
    Od 1 Października rozszerzyłem działalność, zaprowadziłem KPiR i stałem się
    vatowcem.
    Działalność prowadzę w domu, a biurem jest mój pokój.
    Co powinien zawierać spis z natury na dzień przekształcenia firmy? Tylko te
    przedmioty które używałem w działalności? Czy wszystko co znajduje się w
    biurze, a stanowi moją prywatną własność?
    Dodam, że w zasadzie stricte firmowy do Września był jeden przedmiot, nie
    mam na niego faktury, a jego obecna wartość to może 200ZŁ.

    Kolejna sprawa, to środki trwałe.
    Mam kilka przedmiotów które zakupiłem przed rokiem. Przedmioty te
    przekraczają, a właściwie rok temu ich wartość przekraczała 3500Zł. Będę
    chciał używać tych przedmiotu w firmie jako sprzętu demonstracyjnego, jak
    również do normalnej pracy.
    Rzecz w tym, że zakup tego sprzętu został w dużej części dofinansowany przez
    PFRON. Faktury oczywiście mam i są to faktury wystawione na moje nazwisko.
    Pytanie: czy fakt, że zakup został dofinansowany ma jakieś znaczenie? Czy
    mogę w całości przepisać wartość sprzętu z faktur i wprowadzić te przedmioty
    jako środki trwałe i je amortyzować? Czy powinienem jakoś to podzielić i
    rozliczyć?

    Z góry dziękuję za rzeczowe podpowiedzi.

    Pozdrawiam

    Adam