  • 21. Data: 2006-11-16 13:09:38
    Temat: Re: Samozatrudniajšcy stracš przywilejepodatkowe - jak to wyglšda w praktyce?
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ejh4cf$7e1$2@opal.futuro.pl>,
    "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Dnia Wed, 15 Nov 2006 14:57:51 +0100, Jarek Spirydowicz napisa(C)(C)(a):

    > Wbrew pozorom gdy się przeanalizuje skutki kontroli i wyrzucenia czegoś
    > takiego z DG (zarówno podatek jak i ZUS) to skutki są gorsze dla
    > zmuszającego niż dla zmuszanego.

    Teoretycznie. Praktycznie zaś do bezproblemowego obejścia co najmniej na
    kilka sposobów, z alternatywą kopa dla tych, którym się nie uda.
    Poza tym - co zmuszonemu grozi teraz, jeśli pójdzie do sądu z wnioskiem
    o ustalenie, że nie DG, tylko umowa o pracę, i wygra?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 22. Data: 2006-11-16 13:33:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Nov 2006, jureq wrote:

    > mniej prawdopodobna. Weźmy zatem umowę zlecenie. Taka umowa mogła
    > dotychczas być wykonywana w ramach DG lub poza DG. Jeśli było to poza DG
    > to właśnie wchodziło do *innych* *źródeł* *przychodu*.

    A nienienie.
    Wchodziło do "umów wykonywanych osobiście", art.10.1.3, zaś
    "inne źrodła" to 10.1.9
    Tak złośliwie wychodzi że przy pisaniu o "przekwalifikowaniu"
    nie wiadomo czy autor pisze "inne niż 10.1.3" czy "inne czyli
    10.1.9"
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2006-11-16 13:35:50
    Temat: Re: Samozatrudniający stracą przywileje podatkowe - jak to wygląda w praktyce?
    Od: "MaReK" <M...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-326C47.14575115112006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > [ciach]

    > Nie bardzo wstępna. Jest już po senacie (21 poprawek, w innych miejscach
    > niestety). Sprawozdanie komisji może być dziś na posiedzeniu sejmu.

    Biorąc pod uwagę że prawie wszyscy głosowali za to wątpie żeby nastąpiły
    jakieś drastyczne zmiany.

    http://orka.sejm.gov.pl/proc5.nsf/opisy/509.htm

    MaReK

  • 24. Data: 2006-11-16 13:55:10
    Temat: Re: Samozatrudniaj?cy strac? przywileje podatkowe - jak to wygl?da w praktyce?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-11-2006 o 14:35:50 MaReK <M...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Bior?c pod uwag? ?e prawie wszyscy g?osowali za to w?tpie ?eby nast?pi?y
    > jakie? drastyczne zmiany.
    >
    > http://orka.sejm.gov.pl/proc5.nsf/opisy/509.htm

    Przejżałem i tak na oko mi się to podoba. Doprecyzowane są te badziewia z
    22.4/5/6,
    różnice kursowe i kilka innych spraw.
    Mam tylko nadzieje że w realu się nie okaże że narobili kolejne furtki i
    miny dla nas...

    pozdrawiam

  • 25. Data: 2006-11-16 14:02:45
    Od: t <r...@o...pl>

    No i amortyzacja oczywiście, i ta nieszczesna 12:00 do różnic kursowych mi
    zniknie.

    Tak na marginesie to to są mniej lub bardziej ale istotne zmiany.
    A w mediach tylko o tym czy 18% czy 19%, czy 30% czy 32% - czyste mydlenie
    oczy
    i propaganda

    Gdyby był taki

    Art 666
    1. KPiR można prowadzić dowolnie
    2. Stwierdzenie rzetelności i niewadliwości KPiR należy do urzędnika
    3. Urzędnik się nie myli

    to mogli by dopłacać i nikt by firmy nie prowadził :)

  • 26. Data: 2006-11-16 14:16:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Nov 2006, t wrote:

    > Przejżałem i tak na oko mi się to podoba. Doprecyzowane są te badziewia z
    > 22.4/5/6,
    > różnice kursowe i kilka innych spraw.

    Ale zapis "poniesione w celu" pozostał... (poniesione w innym celu,
    a przeznaczone np. na cel gospodarczy później, dalej nie chcą podpaść).

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2006-11-16 14:30:38
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-11-2006 o 15:16:22 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Ale zapis "poniesione w celu" pozostał... (poniesione w innym celu,
    > a przeznaczone np. na cel gospodarczy później, dalej nie chcą podpaść).

    Ano tak, zapomnieliśmy wnieść inicjatywę ustawodawczą ;)

  • 28. Data: 2006-11-16 15:50:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Nov 2006, t wrote:

    > Ano tak, zapomnieliśmy wnieść inicjatywę ustawodawczą ;)

    Po prawdzie formularz do "wniosków o zmianę prawa był" :]

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2006-11-16 16:41:45
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Popatrz na to tak:
    > Jest jakaś umowa. Szukamy w prawie (tak zasadniczo, to możemy się w tym
    > wypadku raczej ograniczyć do Kodeksu Pracy i Kodeksu Cywilnego) co to jest
    > za rodzaj umowy. Typowo zostaną nam trzy możliwości: umowa o prace, umowa
    > o dzieło lub umowa zlecenie. Umowe o pracę na razie odłóżmy na bok.

    Niby dlaczego?
    Jak dla mnie to waśnie umowa o pracę.
    I to już teraz.
    Wszystkie jej cechy posiada.

  • 30. Data: 2006-11-16 21:42:58
    Od: Władysław Kornatowski <s...@x...pl>

    > A dokładnie chodzi o dodanie zapisu:
    > "Art. 5b. 1. Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się
    > czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
    > 1) odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności
    > oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie
    > czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności,
    > 2) są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie
    > wyznaczonych przez zlecającego te czynności,
    > 3) wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego
    > z prowadzoną działalnością.

    Pytania:

    1) Co w przypadku, gdy mam kilku zleceniodawców,
    ale praca dla jednego z nich (i tylko jednego)
    spełnia te 3 warunki?

    Pytam o to tez w kontekście tego, że ludzie gadają,
    że wystawianie "jakichś" faktur na innych zleceniodawców
    raz na miesiac załatwi sprawę. Ale z powyzszego zapisu
    nic takiego nie wynika.

    2) Co w przypadku, gdy mam tylko 1 zleceniodawcę,
    i spełnione są warunki 1 i 3, ale nie 2, ponieważ
    większość pracy wykonuję w swojej siedzibiem
    na własnym komputerze? PiS-Police będzie mnie śledzić
    jak często bywam u zleceniodawcy i jak długo tam siedzę?

    3) Warunek nr jeden jest dla mnie mętny i bez sensu.
    Przeciez zawsze sie odpowiada za swoja prace
    przed zleceniodawcą. A jesli on coś z efektami tej
    pracy robi dalej, to juz jest jego dzialalnosci jego
    odpowiedzialnosc.

    4) Warunek nr 3 to juz bzdura do kwadratu i pole do
    totalnie dowolnej interpretacji.

    5) Jak się ma warunek nr 2 do usług, ktore ze swojej natury
    sa wykonywane w miejscu, czasie, i pod okiem zleceniodawcy?
    Np. wyremontowanie komuś mieszkania.

    6) OK, załóżmy, ze mnie "wyłapią" i stwierdzą, że podpadm
    pod ten paragraf. Co konkretnie mi grozi i ze strony
    jakiego urzędu?
    a) zaległy ZUS za ostatnie 5 lat (w kwocie która każdego zwali z nóg)
    b) A co z podatkiem? Nie rozliczalem sie liniowo, tylko tradycujnie.
    c) i najwazniejsze- co z VAT-em?

    7) Jak sądzicie, wg jakiego klucza oni moga szukac "ofiar"
    do wyłapania? Abstrahując od przypadkowych kontroli
    lub kontroli z innego powodu.

    8) Czy ten przepis będzie działał wstecz, a jesli tak,
    to na ile lat wstecz?

    9) Dlaczego wszyscy piszecie o "zmuszanych" do zatrudnienia?
    Ja znam wiele osób, które "musiały" przejsc na DG, ale
    po paru miesiącach stwiedziły ,że tak jest korzystniej
    i teraz nie mają najmniejszej ochoty wracać na etat.
    Sam do takich należę.

    10) Co na to wszytko Trybunał Konstytucyjny?
    Aha, zapomniałem, że PIS wymienił niedawno sądziów.

    Pozdrawiam,

    Włodek