  • Data: 2003-03-16 15:36:55
    Temat: Samochód i komórka jako koszty prowadzenia DG.
    Od: HS001 <s...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    "Od zawsze" pracowałem na etacie, ale ostatnio trafiła mi się
    możliwość zarobienia dodatkowo przyzwoitej kasy, przy czym musiałem
    zarejestrować własną DG - jednoosobowa na zasadach ogólnych + VAT. W
    związku z tym mam kilka pytań odnośnie kosztów - chodzi mianowicie o
    samochód i tel. komórkowy które posiadam prywatnie i w których
    posiadanie wszedłem na długo przed zarejestrowaniem DG.
    - Czy mogę rachunki za telefon "wrzucić w koszty"? Operator przysyła
    mi faktury VAT wystawione na moje nazwisko, nie na firmę.
    - Czy mogę "wrzucać w koszty" wydatki na benzynę i jakieś drobne naprawy
    samochodu (np. wymiana paska rozrządu)?
    Chodzi o to, czy mogę robić w/w rzeczy bez jakichś dodatkowych
    czynności, np. załatwianiu z operatorem tego, aby przysyłał mi faktury
    wystawione na firmę, a nie na moje nazwisko.

    Pozostaje jeszcze sprawa ZUS-u. Wiem, że jako pracownik etatowy nie
    muszę płacić pełnej składki na ZUS z racji wykonywanej przeze mnie DG.
    Problem w tym, że nie wiem który składnik składki na ZUS muszę płacić
    i jaka jest jego minimalna wysokość. Byłbym wdzięczny za udzielenie
    odpowiedzi na w/w pytania. :-) Najlepiej poprzez wskazanie odpowienich
    URL-i.

    TIA,
    HS

    PS. Czy istnieje gdzieś jakieś FAQ grupy, abym przy następnym problemie,
    który napotkam, nie zadawał takich banalnych pytań? ;-)