  • Data: 2003-03-19 08:41:05
    Temat: Re: Samochód i komórka jako koszty prowadzenia DG.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 18 Mar 2003, plusz wrote:

    >+ "HS001" <s...@s...org> wrote [...]
    >+ > - Czy mogę rachunki za telefon "wrzucić w koszty"? Operator przysyła
    >+ > mi faktury VAT wystawione na moje nazwisko, nie na firmę.
    >+
    >+ musi być twój nip na fakturach (a przynajmniej ja tak robię, bo mam taką
    >+ informację od księgowej)

    Znaczy, faktury wystawione *nie* na działalność a na telefon
    "osobisty" ? Ja bym się bał. Wg zgodnych (dotąd) komentarzy na
    grupie - można by zaliczyć w koszty rozmowy związane z DG
    na podstawie bilingu. Fakt że NIP jest wymogiem koniecznym aby
    fakturę uznać za dokument księgowy MZ nie czyni z niego wymogu
    wystarczającego :]

    >+ > Chodzi o to, czy mogę robić w/w rzeczy bez jakichś dodatkowych
    >+ > czynności, np. załatwianiu z operatorem tego, aby przysyłał mi faktury
    >+ > wystawione na firmę, a nie na moje nazwisko.
    >+
    >+ w Polkomtelu wystarczyło przesłać kopię decyzji o nadaniu NIP (czasami jest
    >+ z tym prblem, bo odbierało się to dawno dawno)

    Chyba wrzucasz 2 różne sprawy do jednego worka: wpisywanie NIP
    na fakturze (niezależnie czy f-ra "osobista" czy "na DG" NIP
    jest ten sam) i to jaki podmiot jest wpisany jako odbiorca
    usługi :)
    Zawierając umowę jako "ty" deklarujesz że będziesz sobie
    dzwonił w sprawach osobistych, a to nie powód uznania za KUP.

    pzdr, Gotfryd