  • Data: 2005-03-21 12:50:14
    Temat: Rozliczenie niezapłaconych należności
    Od: MZ <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Historia banalna i pewnie czesta. Wykonalem usluge dla firmy X, wystawilem
    im za to fakture. Na kwote netto 5000 (+1100 VAT). Grzecznie zaplacilem od
    tego wszystkie podatki. Kontrachent jak to kontrahent nie zaplacil.
    Przeszedlem cala wspaniala procedure: wezwanie -> sad -> nakaz zaplaty ->
    komornik -> skonczylem z 'zawiadomieniem o bezskutecznej egzekucji' bo
    firma w miedzyczasie splajtowala.
    Trudno zdarza sie. Niemniej jednak wlasnie zauwazylem ze przy okazji
    okradnie mnie tez fiskus. Bo moge sobie zaliczyc w koszty wartosc faktury
    (6100 zl) zakladajc stawke podatkowa 19%, da mi to zwrot podatku w
    wysokosci 0,19*6100 = 1159zl. A zaplacilem 5000*0,19+1100 = 2050
    czyli wychodzi ze zostalem oskubany na prawie 900zl - nie dosc ze nie
    dostalem zaplaty za usluge to w ostatecznym rozliczeniu jeszcze musze do
    tego doplacic. To chyba jakis absurd?

    No chyba ze sie myle i takie koszty rozlicza sie inaczej, ale jak? :(

    Marek