  • 1. Data: 2005-03-21 12:50:14
    Temat: Rozliczenie niezapłaconych należności
    Od: MZ <m...@s...pl>

    Witam,

    Historia banalna i pewnie czesta. Wykonalem usluge dla firmy X, wystawilem
    im za to fakture. Na kwote netto 5000 (+1100 VAT). Grzecznie zaplacilem od
    tego wszystkie podatki. Kontrachent jak to kontrahent nie zaplacil.
    Przeszedlem cala wspaniala procedure: wezwanie -> sad -> nakaz zaplaty ->
    komornik -> skonczylem z 'zawiadomieniem o bezskutecznej egzekucji' bo
    firma w miedzyczasie splajtowala.
    Trudno zdarza sie. Niemniej jednak wlasnie zauwazylem ze przy okazji
    okradnie mnie tez fiskus. Bo moge sobie zaliczyc w koszty wartosc faktury
    (6100 zl) zakladajc stawke podatkowa 19%, da mi to zwrot podatku w
    wysokosci 0,19*6100 = 1159zl. A zaplacilem 5000*0,19+1100 = 2050
    czyli wychodzi ze zostalem oskubany na prawie 900zl - nie dosc ze nie
    dostalem zaplaty za usluge to w ostatecznym rozliczeniu jeszcze musze do
    tego doplacic. To chyba jakis absurd?

    No chyba ze sie myle i takie koszty rozlicza sie inaczej, ale jak? :(

    Marek

  • 2. Data: 2005-03-21 13:00:30
    Temat: Re: Rozliczenie niezapłaconych należności
    Od: "M.B." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MZ" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czyli wychodzi ze zostalem oskubany na prawie 900zl - nie dosc ze nie
    > dostalem zaplaty za usluge to w ostatecznym rozliczeniu jeszcze musze do

    Jeszcze lepiej: VAT od należności nieściągalnych NKUP więc odzyskujesz tylko
    5000*19%=950zł.
    Pozdrawiam
    M.B.

  • 3. Data: 2005-03-21 13:30:46
    Od: "opix" <m...@v...pl>

> [...]
    zaplaty ->
    > komornik -> skonczylem z 'zawiadomieniem o bezskutecznej egzekucji'

    co to znaczy splajtowała -ogłosiła upadłość ? w czasie kiedy kupiła
    towar,usługę . nie miała płynności w środkach -to jest przestępstwo
    ścigane z kk ?
    osoby fizyczne odpowiadają za zobowiązania całym majątkiem a za osoby
    prawne członkowie zarządu .

    jak nie wiesz co masz zrobić zapłać VAT i sprzedaj fakturę na rynku
    długów -znajda się tacy co wycisną z nich kasę z sokiem .

    --
    == opix ==

  • 4. Data: 2005-03-21 13:50:46
    Od: MZ <m...@s...pl>

    > co to znaczy splajtowała -ogłosiła upadłość ? w czasie kiedy kupiła
    tak, nie tyle oglosila co 'upadli' ja wierzyciele :)

    > towar,usługę . nie miała płynności w środkach -to jest przestępstwo
    > ścigane z kk ?
    tylko co mi z tego przyjdzie ze kogos wsadza...

    > osoby fizyczne odpowiadają za zobowiązania całym majątkiem a za osoby
    > prawne członkowie zarządu .
    To sp z o.o. Niestety nie jest tak dobrze - czlonkow zarzadu mozna scigac
    tylko jesli udowodni im sie celowe dzialanie na niekorzysc spolki. W innym
    przypadku nie ma mozliwosci odzyskania zobowiazan ktore nie maja pokrycia w
    kapitale spolki.

    Marek

  • 5. Data: 2005-03-21 13:51:45
    Od: MZ <m...@s...pl>

    > Jeszcze lepiej: VAT od należności nieściągalnych NKUP więc odzyskujesz
    > tylko 5000*19%=950zł.
    > Pozdrawiam
    > M.B.

    Super. Coraz bardziej zaczyna mnie to przerazac :) czy to sie nie
    kwalifikuje do np. NSA?

  • 6. Data: 2005-03-21 14:23:07
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/21/2005 1:50 PM, Użytkownik MZ napisał:
> [...]
    > wysokosci 0,19*6100 = 1159zl. A zaplacilem 5000*0,19+1100 = 2050
    > czyli wychodzi ze zostalem oskubany na prawie 900zl - nie dosc ze nie

    Nie na 900 lecz 1100 zł. 5000 było kiedyś tam przychodem a teraz będzie
    kosztem więc nie ma co tego liczyć bo się "znosi". VAT należny od
    spisanych należności nie jest kosztem więc to jest ta kwota którą
    wykładasz z własnej kieszeni.

    --
    gefragt

  • 7. Data: 2005-03-21 20:13:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Mar 2005, MZ wrote:
    [...]
    >+ dostalem zaplaty za usluge to w ostatecznym rozliczeniu jeszcze musze do
    >+ tego doplacic. To chyba jakis absurd?

    Nad uznaniem prawa do odliczenia "przepadłego VATu" podobnoż
    "się dyskutuje". Niestety - bez efektu.
    Jak dotąd taki "VAT za nic" idzie do Skarbu... :(
    Absurd ? - owszem :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)