eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRemanent na zakonczenie roku - kiedy zapłacę podatek dochodowy? › Remanent na zakonczenie roku - kiedy zapłacę podatek dochodowy?
  • Data: 2011-05-16 18:35:13
    Temat: Remanent na zakonczenie roku - kiedy zapłacę podatek dochodowy?
    Od: "kolo" <k...@k...lo> szukaj wiadomości tego autora

    Pytania dla was może banalne, ale to moje początki i pierwszy rok :).

    Zakładamy, że handlowa dzialalnosc gospodarcza rozpoczeta w tym roku, PKPiR
    bez VAT. W sumie na towary handlowe w ciągu roku wydane zostanie 20 tys zł,
    pozostałe koszty 4 tys. zł, przychody ze sprzedazy w całym roku 22 tys zł,
    czyli strata i w żadnym miesiącu nie zapłacę podatku dochodzowego.
    Zakładamy teraz, że na koniec roku zostanie mi w magazynie towarów
    handlowych na wartość 5 tys. po cenach zakupu.

    Coś słyszałem o remanencie. Jak się go przeprowadza? Czy w tym konkretnym
    przypadku pojawi się dochód? Jeśli tak, kiedy będzie do zapłacenia podatek
    dochodowy?