    From: Mario <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zwrot VATu od materiałów budowlanych
    Date: Mon, 26 Jun 2006 17:52:16 +0200

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Jak wniosek składa się "raz do roku" to 31.XII.2005 tak mi się kojarzy
    > jako koniec roku i pozostaje pytanie do kiedy (czy aby przypadkiem nie
    > do 30.VI.2006) trzeba złożyć ten wniosek "raz do roku".
    > Ja sobie tylko gdybam do ustawy nie zaglądając, ale... ;)

    Tutaj artykuł na ten temat.
    http://www.skarbowcy.pl/modules.php?op=modload&name=
    News&file=article&sid=5908&mode=flat&order=1&thold=0

    Jakby ktoś się spóźnił z wnioskiem składanym w trybie "po zakończeniu
    inwestycji" niech przestawi datę jej zakończenia. Przecież nikt nie jest
    w stanie potwierdzić i sprawdzić kiedy remont sie zakończył (jeśli nie
    wymagał pozwolenia)

    Tryb "raz w roku" też daje furtkę. Został on pomyslany żeby mozna było
    odzyskać VAT w trakcie inwestycji. Posłowie chcieli dobrze a wyszło jak
    zwykle. Teraz ten kto sie spóźni z trybem "po zakończeniu inwestycji"
    może bez problemu złożyć w trybie "raz w roku" byle nie później niż do
    30 czerwca 2008 r.

    Konkluzja jest taka, że na złożenie wniosku nigdy nie jest za późno.