  • 1. Data: 2006-06-24 14:58:20
    Temat: zwrot VATu od materiałów budowlanych
    Od: "aszfer" <a...@o...pl>

    Czy to prawda, że trzeba do 30 czerwca 2006 złożyć kwity o zwrot Vatu za
    materiały budowlane, które kupiłem przed 31 grudnia 2005? Sprawa dotyczy
    remontu lokalu - nie wymagał on pozwolenia na budowe, remont ten nadal jest
    w toku, korzystałem z ulgi remontowej - jeśli to coś zmienia. Z ustawy tak
    raczej nie wynika, ale tak Pani w US powiedziała znajomemu. Miała rację?

    --
    pozdr.
    aszfer

  • 2. Data: 2006-06-24 16:26:37
    Temat: Re: zwrot VATu od materiałów budowlanych
    Od: Mario <n...@o...pl>

    aszfer napisał(a):
> [...]
    > jest w toku, korzystałem z ulgi remontowej - jeśli to coś zmienia. Z
    > ustawy tak raczej nie wynika, ale tak Pani w US powiedziała znajomemu.
    Nie miała.
    Wniosek należy złożyć w terminie 6 miesięcy od ZAKOŃCZENIA inwestycji.
    Daty zakupów materiałów nie maja znaczenia. Jeśli remont trwa to wniosek
    składa sie w trybie "raz w roku"

  • 3. Data: 2006-06-24 19:02:05
    Od: "Wojtek" <k...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nie miała.
    > Wniosek należy złożyć w terminie 6 miesięcy od ZAKOŃCZENIA inwestycji.
    > Daty zakupów materiałów nie maja znaczenia. Jeśli remont trwa to wniosek
    > składa sie w trybie "raz w roku"

    Chyba sie mylisz,przynajmniej w części.
    Materiały które byly zakupione przed 1.01.2006 można odliczyć tylko jeśli
    wniosek złożysz do 6 miesięcy od dnia wejścia
    w życie ustawy (czyli do 30.06.2006)
    Tak ja to rozumiem
    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 4. Data: 2006-06-24 20:16:31
    Od: "aszfer" <a...@o...pl>

    Wojtek napisał:
    > Chyba sie mylisz,przynajmniej w części.

    No cóż... dwie wypowiedzi... całkowicie odmienne... :( może poczekam na
    więcej

    --
    pozdr.
    aszfer

  • 5. Data: 2006-06-24 20:32:01
    Od: Mario <n...@o...pl>

    Wojtek napisał(a):

> [...]
    > Materiały które byly zakupione przed 1.01.2006 można odliczyć tylko jeśli
    > wniosek złożysz do 6 miesięcy od dnia wejścia

    Nie - nie mylę się w przeciwieństwie do Ciebie sprawdziłem w ustawie

    Art. 11.
    W przypadku inwestycji zakończonych przed dniem wejścia w życie ustawy,
    termin, o którym mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, liczy się od dnia wejścia w
    życie ustawy.

    Nie wierzysz, poczytaj sam.
    http://orka.sejm.gov.pl/opinie.nsf/nazwa/2723_u/$fil
    e/2723_u.pdf

  • 6. Data: 2006-06-25 06:39:21
    Od: "aszfer" <a...@o...pl>

    Mario napisał:

> [...]
    > W przypadku inwestycji zakończonych przed dniem wejścia w życie ustawy,
    > termin, o którym mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, liczy się od dnia wejścia w

    No tak taki zapis w ustawie jest, ale ja akurat inwestycji nie zakończyłem.
    Zresztą w przypadku remontu mieszkania trudno o jednoznaczną datę
    zakończenia inwstycji...

    --
    pozdr.
    aszfer

  • 7. Data: 2006-06-26 06:19:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jun 2006, Mario wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    > zakupów materiałów nie maja znaczenia. Jeśli remont trwa to wniosek składa

    Moment.
    A nie napisałeś aby że *miała* rację?
    Jak wniosek składa się "raz do roku" to 31.XII.2005 tak mi się kojarzy
    jako koniec roku i pozostaje pytanie do kiedy (czy aby przypadkiem nie
    do 30.VI.2006) trzeba złożyć ten wniosek "raz do roku".
    Ja sobie tylko gdybam do ustawy nie zaglądając, ale... ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-06-26 15:52:16
    Od: Mario <n...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
> [...]
    > do 30.VI.2006) trzeba złożyć ten wniosek "raz do roku".
    > Ja sobie tylko gdybam do ustawy nie zaglądając, ale... ;)

    Tutaj artykuł na ten temat.
    http://www.skarbowcy.pl/modules.php?op=modload&name=
    News&file=article&sid=5908&mode=flat&order=1&thold=0

    Jakby ktoś się spóźnił z wnioskiem składanym w trybie "po zakończeniu
    inwestycji" niech przestawi datę jej zakończenia. Przecież nikt nie jest
    w stanie potwierdzić i sprawdzić kiedy remont sie zakończył (jeśli nie
    wymagał pozwolenia)

    Tryb "raz w roku" też daje furtkę. Został on pomyslany żeby mozna było
    odzyskać VAT w trakcie inwestycji. Posłowie chcieli dobrze a wyszło jak
    zwykle. Teraz ten kto sie spóźni z trybem "po zakończeniu inwestycji"
    może bez problemu złożyć w trybie "raz w roku" byle nie później niż do
    30 czerwca 2008 r.

    Konkluzja jest taka, że na złożenie wniosku nigdy nie jest za późno.