  • Data: 2011-04-07 10:34:55
    Temat: Re: zgłoszenie DG w US - REGON potrzebny?
    Od: "Marzena" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnipr29p.sle.proteus@pl-test.org...
    > On 2011-04-07, Marzena <m...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jaka chryste panie wysokość składek? Sama sobie to wyliczasz...
    > Do US trzeba iść generalnie jak się chce zarejestrować do VATu, albo
    > wybrać formę opodatkowania. Nie wiem czy ten drugi dokument nie jest
    > nadmiarowy, bo domyślnie chyba jednak wszyscy są na skali. Nie znam
    > jednak konsekwencji niezłożenia takiego druku.

    UM Gdańsk zarówno ustnie przy rejestracji, jak i materiałach dodatkowych
    wręczanych każdemu rejestrującemu DG (Asystent Gdańskiego Przedsiębiorcy)
    informuje, ze w ciagu 7 dni od rozpoczęcia działanosci trzeba zgłosić się do
    ZUS. Wyszczególnia tam też jakie dokumenty są konieczne.
    Masz rację, że wysokość składek można wyliczyć sobie samemu i pierwsze
    ZUS-DRA wysłać pocztą.
    Nie pamiętam symbolu formularza, który wypełniałam przy rejestracji, ale na
    pewno wypełniałam i nie był to ZUS-DRA. Inna sprawa, że dodatkowo musiałam
    zgłosić do ubezpieczenia dziecko.

    marzatela
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl
    "