  • Data: 2011-04-07 17:48:24
    Temat: Re: zgłoszenie DG w US - REGON potrzebny?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 7 Apr 2011, Maciej Ślużyński wrote:

    > Dopowiem - bez REGON-u nie ma rachunku bankowego, a on chyba jest potrzebny
    > na tym zgłoszeniu...

    W kwestii formalnej - nie jest.
    Prowadzenie DG osoby fizycznej bez bankowego rachunku *gospodarczego*
    jest prawnie dopuszczalne, jako że wszystkie urzędowe płatności
    robione *za siebie* nie są płatnościami gospodarczymi, lecz są
    opłatami osobistymi: PIT, VAT, ZUS...
    Płatności gospodarcze pojawiają się "przymusowo":
    - przy przekroczeniu kwot płatności gospodarczych, które muszą
    "przejść" przez rachunek bankowy (ostatnimi czasami są to
    dość wysokie limity)
    - przy występowaniu w roli płatnika, czyli np. wypłaty wynagrodzeń
    i składek bądź zaliczen z tego tytułu (nie musi być dla pracownika,
    ale np. za umowę o dzieło)

    Założenie i prowadzenie DG bez konta bankowego może być "legalne"!

    Natomiast r-k bankowy "związany z DG" powinien być oczywiście
    zgłoszony do US.
    Już kiedyś pisałem - u mnie w urzędzie "przeszło" niezbyt ściśle
    zgodne z rozporządzeniem dostarczenie samego załącznika plus
    kopia NIP-1 i dwa zdania (ale to było przed "jednym okienkiem").

    > Pozdrawiam serdecznie

    ..wzajemnie! - Gotfryd