  • From: "studio-light" <i...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zgłaszanie umowy zlecenie
    Date: Wed, 28 Sep 2005 12:46:59 +0200

    Użytkownik "Ala" <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:dhdb1s$s4o$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > chcę zatrudnić pracownika na umowę zlecenie. Jaką składkę trzeba od takiej
    > umowy odprowadzać ? i czy pracownik musi mieć sporządzoną listę płac po
    > każdym
    > zleceniu ??. Pytam ponieważ to na razie jednoosobowa firma i obchodziłam
    > się
    > bez komputera i księgowej. Nie wiem co teraz trzeba zrobić.
    > A jakie są obowiązki zgłoszenia i ewentualnie gdzie w przypadku umowy o
    > dzieło?
    > z góry dziękuję i pozdrawiam
    > Ala

    Pracownik wystawia Ci rachunek (na nim sa wyliczone wszystkie
    skladki/zaliczki itd). Na tej podstawie wyplacasz mu wynagrodzenie i
    ksiekujesz koszt. Ja korzystam z tych formularzy:
    http://www.pity.pl/druki/
    Jesli zlecenobiorca jest gdzies indziej zarudniony na umowe o prce i zarabia
    powyzej minimalnej to oplacasz za niego tylko ubezpieczenie zdrowotne, jesli
    nie jest nigdzie indziej zatrudniony to caly ZUS (oczywiscie musisz go
    zglosic do ubezpieczen).

    pzdr
    Wojtek