eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkizgłaszanie umowy zlecenie › Re: zgłaszanie umowy zlecenie
  • Data: 2005-09-28 06:59:09
    Temat: Re: zgłaszanie umowy zlecenie
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Ala" <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:dhdb1s$s4o$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > chcę zatrudnić pracownika na umowę zlecenie. Jaką składkę trzeba od takiej
    > umowy odprowadzać ? i czy pracownik musi mieć sporządzoną listę płac po
    > każdym
    > zleceniu ??. Pytam ponieważ to na razie jednoosobowa firma i obchodziłam
    > się
    > bez komputera i księgowej. Nie wiem co teraz trzeba zrobić.
    > A jakie są obowiązki zgłoszenia i ewentualnie gdzie w przypadku umowy o
    > dzieło?
    > z góry dziękuję i pozdrawiam
    > Ala

    a nie lepiej zatrudnic na umowe o dzielo? Z tresci umowy musi jasno wynikac
    ze zleceniobiorca bedzie
    wytwarzac dzielo, np: stworzenie raportu, wystruganie rzezvby, itd...
    od UoDz nie placi sie skladek na ZUS.

    Ogolnie umow nigdzie nie zglaszasz, placisz podatek od umowy do
    20-nastepnego miesiaca (PIT4),
    a w nastepnym roku wystawiasz PIT8B.

    pit.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1