  • Data: 2011-01-31 10:46:47
    Temat: Re: zapłata / przeksięgowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 31 Jan 2011, mkgp wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Właśnie o to pytam. Czy mogę to przeksięgować na kartotekę z długiem (moją
    > należnością) skoro on w opisie przelewu napisał że to dotyczy innej
    > kartoteki?
    > Np. on chce zapłacić za mieszkanie a za garaż nie bo twierdzi, że to nie
    > jest nam należne.

    Czy ja niewyraźnie napisałem, co mi wychodzi z przepisów?
    Ustal, czy *ma dług za mieszkanie* czy nie.

    KC jasno reguluje, że jeśli płaci istniejący dług, to "wskazuje" i tyle,
    nie można potrącić na inny cel.
    Ale ja z opisu zrozumiałem, że chodzi o przypadek wpłaty którą można
    by określić jako "błędną".
    Zupełnie nienależne pieniądze, które należy zwrócić.
    A to zmieniałoby postać rzeczy :)

    pzdr, Gotfryd