  • Data: 2011-02-01 14:20:41
    Temat: Re: zapłata / przeksięgowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 1 Feb 2011, mkgp wrote:

    > Bo w przelewie napisał, że wpłaca na kartotekę mieszkania. Chyba nie mogę
    > tej wpłaty potraktować inaczej?
    > Napisałeś przecież ">> KC jasno reguluje, że jeśli płaci istniejący dług,

    No. Tak napisałem.
    To ustal teraz sam ze sobą:

    [cięcie]
    > Tyle, że tutaj długu nie ma.

    ...której wersji moich wypowiedzi chcesz się trzymać, bo to nie są
    dwie wersje dla tego samego stanu prawnego, lecz do *różnych*
    stanów prawnych.
    W jednej "płaci istniejący dług".
    W drugiej "płaci coś innego niż istniejący dług".
    Oczywiście możliwe są obie wersje - ale *ja* tego nie wiem która
    jest właściwa.
    A nuż umowa zobowiązuje go do dokonania przedpłaty... (i dług jest).

    Jak to szło? "każdy stosuje się na własną odpowiedzialność"? ;)
    BTW: ten element dyskusji chyba się na .prawo bardziej nadaje.

    pzdr, Gotfryd