  • Data: 2008-01-07 04:53:28
    Temat: Re: zamknięcie DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 6 Jan 2008, Piotr KUCHARSKI wrote:

    > Czyli tak dla wszystkich sprzętów od początku działalności, nie ma
    > znaczenia, że się zużyły i są stare, VAT od wartości zakupu?

    Od którejś-tam nowelizacji.
    Jakiś szpec od wciskania kitu uzasadnił zmianę zapisu w ustawie
    (poprzednio była "wartość rynkowa", czyli z uwzględnieniem zużycia!)
    troską o bankrutujących hurtowników, żeby nie musieli marży doliczyć
    do wartości niesprzedanych *nowych* towarów :>

    > To już wolę je sprzedać jakiejś znajomej osobie fizycznej,

    http://groups.google.pl/groups?as_q=do+go%C5%82ej+zi
    emi&num=100&as_ugroup=*.podatki

    > a potem
    > od niej już prywatnie odkupić. Wtedy VAT tylko od wartości sprzedaży
    > po cenie rynkowej i nie będę tak stratny, prawda? Mam nadzieję, że
    > to legalne, hehe.

    Żeby tylko US się nie dopatrzył "obejścia prawa".
    Niewątpliwie legalne jest sprzedanie na allegro i kupno za tę
    samą kwotę porównywalnego sprzętu :>

    pzdr, Gotfryd