  • Data: 2006-03-15 13:54:29
    Temat: Re: zakup mieszkania,a możliwe pytania US. Przykład
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    kaos wrote:

    > A jeśli X i Y mieszkali w domach rodziców, przecież nie musieli
    > teoretycznie wydać ani 1 zł na życie.
    Oczywiście.
    A wypłatę dostawali na konto i to, że nie wydali ani złotówki na życie
    wynika z historii ich rachunku bankowego.

    > Rozumiem,że zawsze można podeprzeć się darowizną i nie trzeba jej
    > zgłaszać wcześniej, niż zapyta o nią US, gdyż, jak wiem, obowiązek
    > zgłoszenia darowizny, jeśli nie została ona zgloszona w momencie
    > otrzymania, powstaje również w momencie powołania się na nią. Czyli : US
    > pyta, Kowalski powołuje się na darowiznę, płaci podatek od niej i
    > wszystko jest OK. Tak ?
    Tak.

    > Czy ewentualnie X może powołać się, iż od ojca dostał ~9000, od matki
    > tyle samo, co daje 20000 ; Y robi to samo i mamy już kwotę 40000 zł z
    > darowizny, a reszta (60000) pochodzi z zarobków. Moim zdaniem to miałoby
    > ręce i nogi. Czy dobrze myślę ?

    Darowiznę na cele mieszkaniowe można powiekszyć jeszcze o kolejne 18 tyś
    z groszami od osób z I grupy podatkowej.
    Też bez podatku i też bez zgłaszania. Pozostaje wówczas tylko 40 tyś.
    To na plus.

    Za mieszkanie płacili zapewne przelewem z konta? A gdzie jest wpłata tej
    darowizny w historii konta?
    To na minus.