  • Data: 2006-03-16 10:14:13
    Temat: Re: zakup mieszkania,a możliwe pytania US. Przykład
    Od: "kaos" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:dvabld$c07$1@inews.gazeta.pl...

    > Wystarczy ślad. Ale dla własnego dobra radzę ci mieć to na papierze.
    > Wystarczy napisać kto co komu ile i kiedy darował.

    Tak zrobimy.

    > Podatek = 3860.16 + 1644,50= 5504.66 Rozbój w biały dzień.

    Ręce opadają. Chyba będziemy musieli trochę mniejsze mieszkanie kupić,aby
    było nas na wszystko stać :( Bez komentarza...

    > Coś wspominałeś o dwóch osobach wcześniej.
    > A ciotka nie mogła podarować X i Y po 30000 (Albo w innej proporcji) ? Z
    > tym, że przelew poszedł w całości na twoje konto, a część pieniędzy po
    > prostu nie należy w tym momencie do Ciebie.> Wówczas liczysz podatek jakby
    > od dwóch darowizn oddzielnie.
    > Wychodzi mniej.

    Z tym,ze X i Y nie są małżeństwem i Y jest obcą osobą dla ciotki, więc III
    grupa, co powoduje ,że podatek jest ciut wyższy (ok. 5700, jak liczyłem).
    Cholera. Może ślub wziąć wcześniej ?

    > Po za tym ciotka mogła wam nie tyle darować całość, ale darować cześć, a
    > część pożyczyć. Wówczas teoretycznie płacisz 2% PCC od pożyczki.
    > Tylko takich pożyczek US strasznie się czepia, więc pilnujcie, żeby był
    > ślad, że pożyczkę sumiennie oddajecie.

    Wystarczy ślad w postaci "pokwitowania" na papierze ? Ciotka w końcu może
    chcieć do ręki te pieniądze brać, a poza tym mieszka za granicą, więc koszty
    przelewów są dość znaczne...A jak zapatrujesz się na to : ciotka przesłała
    mi z wyraźną adnotacją jako prezent na mieszkanie. Czy argument, że połowa
    została pożyczona,a przelew został tak opisany ze wzgl. "technicznych" (za
    mało miejsca na opis), będzie dobry ?

    Jeszcze jedno : czy jak część gotówki, którą mam (ok 30000 zł) wpłacę na
    konto to US może się czepić, skąd to jest ? Odpowiedziałbym ,że wszystkie
    wypłaty bankomatowe odkładałem do skarpety (większość, bo z bankomatu ,jak
    liczyłem, wypłaciłem co najmniej 45000 zł). Jak na to patrzysz?

    Naprawdę dziękuję Ci za Twoje porady.