  • Data: 2006-03-15 07:33:59
    Temat: Re: zakup mieszkania,a możliwe pytania US. Przykład
    Od: "kaos" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:dv7nno$ng6$1@inews.gazeta.pl...

    > Na wszystkie pytania odpowiedź brzmi "tak".
    > US od dochodu odliczy koszty życia i dopiero to co miało szansę realnie
    > zostać potraktuje, że mogło zostać zaoszczędzone na kupno mieszkania.
    > Jak najbardziej może zajrzeć do historii rachunku bankowego.

    A jeśli X i Y mieszkali w domach rodziców, przecież nie musieli teoretycznie
    wydać ani 1 zł na życie.

    > wystarczy przejrzeć posty z ubiegłego roku ile razy ludzie wołali ratunku
    > bo US się pytał skąd mieli kasę na mieszkanie.

    Rozumiem,że zawsze można podeprzeć się darowizną i nie trzeba jej zgłaszać
    wcześniej, niż zapyta o nią US, gdyż, jak wiem, obowiązek zgłoszenia
    darowizny, jeśli nie została ona zgloszona w momencie otrzymania, powstaje
    również w momencie powołania się na nią. Czyli : US pyta, Kowalski powołuje
    się na darowiznę, płaci podatek od niej i wszystko jest OK. Tak ?

    Czy ewentualnie X może powołać się, iż od ojca dostał ~9000, od matki tyle
    samo, co daje 20000 ; Y robi to samo i mamy już kwotę 40000 zł z darowizny,
    a reszta (60000) pochodzi z zarobków. Moim zdaniem to miałoby ręce i nogi.
    Czy dobrze myślę ?