    From: Tmi <d...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wliczenie fakury to akceptacja umowy?
    Date: Thu, 05 Oct 2006 12:06:43 +0200

    Samotnik napisał(a):

    > No, to jest pewien problem wynikający z braku obowiązku podpisywania
    > faktur. Kiedyś, kiedy sprzedawca jej nie zaksięgował, to miałeś jakiś
    > tam podpis i mogłeś dowodzić, że działałeś w dobrej wierze i na drodze
    > cywilnej wyrwać odszkodowanie (bo US to i tak z kosztów wyrzuci :).
    > Natomiast teraz wypadałoby w takiej sytuacji mieć umowę albo
    > jakiekolwiek dowody na istnienie tejże umowy, wykonanie usługi lub
    > sprzedaż towaru. Inaczej wyjdzie, że sobie wydrukowałeś sam lipną fakturę
    > i zaksięgowałeś.

    Inaczej: ja wiem ze kasy nie dostane od goscia, bo w ostatniej chwili
    powiedzial ze nie chce mojego produktu (uslugi), ale ze wczesniej dostal
    fv (obie kopie do podpisania i odeslania) to sobie je zatrzymal, wpisal
    do ksiąg, odliczyl wszystko. Natomiast ja pozostalem bez kasy, z
    produktem (nieodebranym) i obowiazkiem (??) odprowadzenia vat i
    wliczenia zyskow - mimo ze ich nie mam. Pytania sa w sumie dwa:

    1/ czy to ze gosc wliczyl fv, upowaznia mnie w jakis sposob do tego zeby
    na zasadach ogolnych domniemywac jednak zawiazania umowy i wplaty
    pieniedzy (czy zgloszeina go do dluznikow ;-)
    2/ czy moge nie wliczac fv, pogodzic sie po cichu ze gosc mnie wyrolowal
    i nie wzial uslugi, pogodzic sie z kosztami moimi, i nie wliczac fv
    ktora wystawialem...